Kattsnacks
Är det någon av er som testat Bilanx Stix från Best Friend? Vi gav detta till våra katter och jag måste säga att jag blev mycket förvånad över reaktionen… Våra normalt sett mycket kräsna kattsyskon Timmy och Tessie blev helt till sig. Dom älskade verkligen detta.
Det känns kul att skämma bort dem med något som inte innebär att behöva skal räkor… :)
Styrbjörn
´Hej.
Jag fick samma reaktion av min katt. han han har alltid varit lite tveksam till att bli bjuden på saker, lucktat och senda struntat i det. Nu! Tog det typ 3 minuter så var halva katten nere i påsen när jag kom från affären.
Det lät intressant må jag säga… vart kan man köpa det? Min katt är den kräsnaste varelsen jag vet. Räkor duger inte, leverpastej duger en bit sen vill han inte ha på flera veckor. Rå bacon vill han ha men inte korv, köttbullar eller annat sånt :P
Bara Royal Canin ska det vara! Så tråkigt dock att en 2kg påse kostar 260kr så man blir lite fattig :/ inget kattgodis på ica har fungerat hittils förutom vanliga temptations.
#3 Köp antingen en större säck med foder så blir det mycket billigare och vill du ha ett bättre foder än RC så testa Porta 21 sensible, inget spannmål och billigare. Har du provat blötmat som är bättre att ge sin katt än torrfoder?
Jag ger min katt planet pet godis och min katt fullständigt älskar det. Den jag ger min katt inehåller 70% kyckling och 30% torsk.
Finns andra varianter med 100% kyckling, 100% anka och 100%tonfisk. Det finns inget socker eller konserveringsmedel så jag är jätte nöjd med godiset. Kändes skönt när den kom ut så jag inte behövde ge min katt godis med socker salt och spannmål som många andra godisar innehåller. Rekomenderar detta godis stark.
#4 Jo att köpa en större säck hade varit bra om jag hade haft råd att lägga ut hela den klumpsumman på en gång :P men ska man få pengarna att räcka till annat också så blir det svårt att överleva resten av månaden. Efter hyran har jag för tillfället ca 1000kr att leva av -.-
Men jag har provat både billigare och dyrare och en massa varianter. Fått hem hur många gratispåsar som helst från djuraffären som försökt hjälpa mig, testat mat från veterinären och allt på ica men min katt har hittils ratat allt annat än RC :P blötmat vill han inte ha alls, om det inte är RC där också :S fast en portionspåse kostar 12:- så jag köper helst inte det, men han får lite ibland ändå bara för att komplettera lite.
Porta 21 sensible har jag aldrig sett, vart finns det? :P han har ju hittils prövat och ratat allt som jag hittat så det kan ju va kul att testa ännu en grej. Om det innehåller bra saker det vill säga… han äter RC aromatic för det var den enda smaken han gillade av alla RC torrisar som jag fick med som provsmak från djuraffären xD så han kanske är kräsen på lukten…
Nu blev det dock väldigt OT här känner jag, ber om ursäkt för det.
Jag ger mina också planet pet godis 
#5 jag ger också mina katter planet pet-godis och dom är galna i det, tänker samma som du, inget socker, salt, spannmål, bara kött. :)
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#6 Porta 21 finns att köpa på Bromma zoo. 2kg 99kr, 7,5kg 359 kr. 10kg 429 (extrapris 399kr) och 23kg för 799kr Så det blir i längden mycket billigare än RC´s 2kg för 260kr Samtidigt som du ger bättre mat. Men det är bara den gröna Sensible som är utan spannmål.
http://www.zoomarknad.se/product-dlist.asp?catid=15785

Hm… ja det hade jag gärna provat men Bromma zoo? xD Om jag någonsin åker förbi någon sån affär eller ser maten på något annat ställe så ska jag absoult testa det. Skulle han tycka om det så hade det ju bara varit bra :) såvida man inte kan köpa på nätet, då kanske man kan beställa hem någon liten påse och testa…
Jag fick med Bilanx Sticks i Kattlivstidningen på posten, och kissen blev mycket glad :)
#10 Går att beställa därifrån också. Men vet inte hur mycket frakten är på. Kanske någon kan tänka sig att köpa åt dig och posta? Du kanske känner någon där. Det finns fler ställen att beställa ifrån på nätet. zooplus.com, zooplus.fi portofritt efter en viss summa. Du kan samköpa med sand då detta behövs och då kommer du undan portot som i och för sig inte är så dyrt från finland. Ca 5o kr tror jag.
de har fraktfritt över 500 kr. MEn annars så har de en frakt på 79 kr.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#4 Förutom att Porta 21 Sensible har 0,11% magnesium vilket för mig är väldigt högt…. Värden som ligger på 0,04-0,08 är bra värden, högre än så ökar ju riskerna för urinsten 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Om man köper ett foder med högt innehåll av kött så är det oundviktligt att magnesiuminnehållet är högt, eftersom kött är rikt på magnesium.
Bytesdjur innehåller mellan 0,12-0,18% magnesium, så då ligger ju Porta 21 fortfarande under "det normala". Enligt AAFCO finns heller ingen övre gräns för hur mycket magnesium ett foder får innehålla.
Alla katter som lever mestadels eller uteslutande på torrfoder har en förhöjd risk att drabbas av urinsten, särskilt kastrerade hankatter, eftersom urinvägarna inte spolas igenom så ofta som de borde.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
Eftersom ni var så många som rekommenderade planet pet så köpte jag det till kalaspris! Arken zoo i stinsen hade 5 för 100:- (ord 29:-/st) men så märkte jag att utgångsdatum var 07/2012 (detta ska väll inte göra något har jag för mig?) och fick därför köpa 7 för 100:- Hoppas katterna gillar det nu bara för att ge bort det till andra känns lite dumt med datumet :p
#16 ett tips är att frysa ner. Även fast jag bara köpte en påse så har jag frysit ner för jag klipper dom i jättesmå bitar. 
#17 Dom sa ju förvaras torrt och svalt… Hur länge tror du dom håller sig såhär i påsen då??
Mina katter älskar dem godisarna. Köpte på Willys efter att jag läst här att dem var bra!
#6 rekomenderar dig ändå att testa blötmat. Mycket bättre och billigare om du köper Mjau blötmat eller Bozita
Har hört att vissa katter kan vara kräsna med blötmat i början
#18 Står det inget bäst före? Jag frös ner för säkerhets skull, och det var tur, köpte det förra sommaren och jag har fortfarande kvar. ;)
#20 Det gick som sagt ut juli 2012, dvs för en ½ månad sen… Men vad jag förstått är det ingen större fara med såna här varor?
Haha min katt ratar också allt utom temptations godisar, går inte bjuda på nåt annat smaskigt….
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus