Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 5110 ggr
[alisja]
0

Vadå ful?!

Hej på er kattälskare! Jag har nyss fått hem min älskling, Jenny. Och har fått höra av flera släktingar att '' Hon är den fulaste katten du haft, släng henne på gatan! '' Eller '' Men usch vad är det där för varelse?! Köpte du den på gatan eller? '' Jag blir så arg, Jenny är en fin varelse och hon är helt helt underbar! Så snäll mot alla.. Om hon bara visste vad hennes '' Familjemedlemar '' säger om henne Skrikandes

Hon är trotsallt en av dom vackraste katter jag sätt, punkt slut..

[ vart tvungen och skriva av mig.. Här är en bild på Jenny!

[alisja]
24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskling!

Fridaaaa
0

Hon är ju jättesöt :D Häftig teckning.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mejamylove
0

vrf säger dom att hon är ful? Hur ser en fin katt ut för dom?

[alisja]
0

Hon tackar så mycket! Glad

[dynamitella]
0

Amen, va?! Hon är ju jättevacker.

Jag skulle titta två gånger åt henne om hon sprang omkring på gatan.

[SallysPigge]
0

#2 Instämmer! finns inga fula katter, bryr dig inte om dom. Hon ser ju helt cool ut ju :-)

[alisja]
0

#3: Jag antar väl att hon har ganska ovanlig täckning. Alla i min familj som har katter vilket inte är så många. Har typ hel svarta, hel gula, hel vita osv. ( Absolut inget fel med det, men blir så arg.. Jenny har ju inte gjort dom någonting! Skrikandes

Juicy
0

Vad är det för elaka och blinda släktingar du har? :S

Jättesöt ju.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Mimmi89
2

att folk säger att hon är ful är deras egna förlust då dom inte kan se tänka eller känna längre än vad näsan är lång men "släng henne på gatan!" egentligen samma sak där, dom förstår helt enkelt inte bättre, men menar dom också det skulle jag nog rekomendera dig att byta familj..

[alisja]
0

#5: Åh, nu blev hon glad. Ska klappa henne åt dig lite. Ja, jag tycker också hon är jätte vacker.. Men tydligen var hon inte det för min familj, min ögonsten!

#6: Tack, jag försöker verkligen! Glad

Mimmi89
0

och ja btw hon är en riktig skönhet!

mejamylove
3

Hon var jättefin, vilka trevliga släktingar du har som säger att ditt husdjur är fult!?

[alisja]
0

#8: Bedårande!

#9: Min familj är bra.. Bara inga större kattälskare! Obestämd

Juicy
2

#13 Menade inte så. Men som familj man säger inte så ändå!

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

[alisja]
0

#11 & 12: Ja, hon är en riktig skönhet. Och dessutom är det ju som människor, inte utsidan som räknas utan just här tempramentet.

[alisja]
0

#14: Nej precis.. Då får dom låta bli att gå in genom min tröskel då! Obestämd

line84
1

Hon är jättevacker! <3 Vill se fler bilder på sötnosen! :)

Mimmi89
0

#13 okej.

Ja men skit i dom då, dom verkar helt enkelt bara inte förstå vad skönhet är (tyvärr men deras förlust).

hoppas du inte tar illa upp av de ja skriver/skrev.

Quincy
1

tycker hon ser hur cool som helst, aldrig sett någon katt med liknande teckning! :O ser lite ut som ying och yang

[alisja]
0

#17: Det kan vi nog ordna, ja hon är hur vacker som helst!

#18: Nej jag tog verkligen inte illa upp så oroa dig inte. Glad

#19: Ja haha, visst gör hon! Coolingen. Cool

IdaSH
0

Vet precis hur det känns, har fått höra från precis alla möjliga håll och kanter de senaste elva åren att min katt är ful. Ofta också från folk som inte har någon rätt att uttrycka sig ens, långt bortom familj och vänner alltså. Det är inte alls kul.

Man får försöka se förbi det och glädjas åt att man själv har fått turen att lära känna kattens insida också. Jag brukar tänka att om min kisses personlighet skulle speglas i hennes utseende skulle hon vara världens vackraste, och det är hon nog inte ensam om Glad

Din katt är för övrigt jättesöt, förstår inte alls vad de menar!

Mvh Ida

www.krusfoto.se

[alisja]
0

#21: Åh, jag är stört säker på att hon är jätte vacker hon också! Jenny tackar! Glad

[Emma--]
1

Och jag måste säga tvärtom :P Var riktigt coolt med halva rött och halva svart sådär :) Hur ser hon ut på resten av kroppen? :) Och bry dig inte om kommentarerna. Fick ofta höra att mina katter var fula, och deras utseende är väl lite annorlunda (rexkatter). Men jag tycker dom är det finaste som finns, och det är vad som räknas :)

Heidi
0

Tycker din Jenny hade en väldigt häftig teckning Glad, kan inte riktigt förstå varför de utrycker sig sådär elakt om din fina katt.. Det sårar ju även dig..

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Hanna
1

Oj, hjälp! Snacka om att jag smälte. Denna gosing skulle jag lätt ta om den blev utslängd på gatan. Inte minsta ful. Kyss

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[alisja]
0

#23: Rexkatter som är så fina.. Förvånad På resten av kroppen.. Ja du, det går ner ungefär lika dant för nacken. Alltså '' halva halva. '' Sen kommer det '' orangebrunna'' på hela jenny. Sen är det en fläck på magen som är svart.. Ja, hon ser inte ut som alla andra katter men fasen vad hon är vacker! Glad

[alisja]
0

#24: Ja verkligen, det är ju ändån min katt. Ingen katt dom såg på kattan. Jenny tackar så mycket för alla komplimanger! Skrattande

#25: Inte minsta ful nej! Glad

Niiinah92
0

Jättevacker anser jag att hon är, din lyckans ost!Skrattande

Julle-A
1

Hon är ju helt otroligt vacker :O blinda släcktingar du måste ha, skulle någon säga så om mina djur så skulle jag skickat hem uppspydda hårbollar till den personen :O

[alisja]
1

#28: Jenny sover nog gott på alla komplimanger, tack så mycket! Glad

#29: Hahaha ja! Uppspydda hårbollar åt de elaka folket!

[Emma--]
4

#26 jo tycker jag med! men tycker man inte det behöver man ju inte säga till ägaren hur ful katt dom har :P Haha häftigt :) tycker i alla fall det var en vacker kisse! ^^ Skulle man vara modig skulle man typ säga något tillbaka "men varför bor inte du på gatan då?" . Lite elakt kanske men då kanske dom håller tyst :P

Rumblebee
0

Förstår inte hur dom kan tycka att hon är ful? Förvånad Tycker att hon är riktigt fin, med en ovanlig täckning. Skulle vara trevligt att se en bild på hela henne Skrattande

[alisja]
0

#31: Elak får jag vara när det gäller mina katter iallafall, dom betyder allt för mig. Har även fått höra från grannar att hon är ful. Men där bryr jag mig inte så mycket, dom har inte ens katter så dom vet inte. Skrikandes

[Emma--]
1

Dom är blinda hela högen ;P Skulle också vilja se bild på hela henne :)

isafisa
1

Är ju en jätte fin tjej ju! ÄLSKAR teckningen!

UlrikaD
4

Vilken otroligt läcker katt!!! Vill också se hela kissen:)

Jag fattar inte folk som säger så om någons djur. Tänk om man själv skulle gå fram till någon som precis fått barn och säga: "Men gud vilken ful unge, kan du inte lämna tillbaka den på BB"

Det hade ju inte direkt varit accepterat att säga så. Varför ska det vara ok att säga elaka saker om någon annans "bebis"?

MrsBex
1

Alla kan inte vara den skarpaste kniven i lådan, så är det bara. Jag hade också en katt som alla störde sig på en gång. Alice var helt svart, förutom en smal vit kant, längs med överläppen. Såg ut som mjölkmutasch, supergulligt, tyckte jag. Eftersom de var min katt och hon vr världens goaste, så fick de andra sitta hemma och gnälla. ;)

Ordmärkeri är den lindrigt intelligentes sätt att hävda sig

[alisja]
0

#35: Tack så mycket! :)

#36: Precis, mina katter är ju mina bebisar. Skäms

#37: Haha åh, det låter som en fin katt det! Ja jag kanske borde låta alla sitta hemma och gnälla.. Tungan ute

Destany
0

Hon e jätte vacker liknar min äldsta katt puma:) de e säkert bara avundsjuka för att du har en sån fin katt

[Devya]
0

Är du säker på att de inte skojar med dig? :) Sådär bruka min brorsa också säga om min katt men han skämtar alltid på sitt konstiga lilla sätt.

saksaken
0

Wow! Hon ser ju hur tuff som helst ut! Förvånad Måste säga att jag blir lite avundsjuk, hade gärna haft en så vacker tjej att dela livet med. Glad

[alisja]
0

#39: Visst är hon!

#40: Jo jag är ganska säker att dom inte skämtade.

#41: Ja visst är hon tuff! Hon är helt underbar.Flört

Mona22
1

Supersöt ju !! Brukar också få dumma kommentarer på mina Rexkatter.men sålänge jag älskar dem och bor med dem behöver ingen annan bry sig. JAg vill som flera andra se fler bilder på hennes teckning =)

[Allergi1]
0

Men men vilka typer det finns!!

Tyckte katten var riktigt söt faktiskt!Glad alla djur har ett värde men en del folk förstår det inte! stå på dig bara! ;-)

dizzylizzy
0

Superfin !!!! :) WOW …..!!! :)

Josefa
4

Tycker det luktar lite avundsjuka om kommentarerna.

Jina
0

Hon var ju döläcker! Inte sett så jämnt svart/rött/vitt förr.

[alisja]
2

Tack allihopa! Ikväll när latmajan har stigit upp ska jag försöka få en bild på hela henne! Glad

nakuta
0

Tycker hon är urläcker, påminner om en av våra katter mina föräldrar hade när vi va barn Skrattande

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

[alisja]
1

#49: Riktig snygging är hon! Glad

vinteralvan
0

Gud va elakt, jag skulle blivit jätteledsen om mina släktingar sa så om min katt. Jättesöt kisse.

[alisja]
0

#51: Jo, visst tar man åt sig speciellt när mina kissar är hela mitt liv.

[spinn]
1

Din katt är verkligen söt :) Enormt fin teckning i ansiktet :) Visa gärna fler bilder.

Min farmor har alltid sagt att vi har fula katter (alltid haft perser) och det är en anledning till att jag tycker illa om henne. Man säger inte att någon har ett fult husdjur oavsett om man tycker om djur eller inte.

mitzerl
0

Men gud vilken fin katt! Ser ju ut som SVERAK-katten, deras logga alltså. Väldigt läcker. Folk är nog bara avundsjuka för att du har en extremt fin katt med en så läcker och jämn teckning.

Fleeeeeer foton, tack! Guld i mun

[Sjöholm i Hålan]
0

Söt kisse,men 40 påpekningar om visa mer foton och inga foton än ????  :-(    Finns fula gubbar och lea kärringar men aldrig fula kissar :-)

Solskensregn
0

#0, 1

Mäh!!!! Hon är ju jättevacker! Vilken häftig täckning!Kyss

Håller med #17, mer bilder önskas!

Wony
0

Jag instämmer med alla som tycker att hon är häftig och vacker. För det är hon verkligen! Vår katt Lillan ser ju inte ut som alla andra katter heller, en sködpaddsfärgad liten sak med roliga fläckar här och där, men hon är finast i världen tycker vi. Kyss

Men jag tycker faktiskt att djur med ovanliga färgteckningar är som snyggast. De är ju mer unika då, mer personliga på något sätt Glad

Marie_1987
0

omplacerade en katt med sådan teckning för jätte länge sedan. Tyckte då att hon var den finsate katt jag någonsin har sett. Tycker fortfarande att den är fin fast finaste katterna är ju bengal nu mera för mig :) Så det är en väldigt vacker tös du har :)

smilax
0

Åh sköldpaddsfärgade katter som är det bästa jag vet:-). Underbart vacker lite kattfröken du har där.

pebb
0

Underbart vacker kisse, du kan slänga henne hos mig istället för på gatan ;)

[alisja]
0

Åh förlåt för dålig bilduppdateringen, stumpan har hittat ett nytt sätt att sova på.. Huvudet under täcket! Jag ska fixa fram bra bilder snarast! Jag och Jenny tackar för alla fina komplimanger! Glad

[Lilly-ette]
0

Meh! Hon är ju så charmig med sin unika teckning och alla fina färger! Verkligen otroligt vacker! Knasiga människor det finns! :(

Tar hellre en katta som henne än en katt som bara går i en färg! Tråkigt ju! ;) Missförstå mig rätt, alla katter är fina på sina sätt :) Men jag själv skulle hellre skaffa en katt som är i flera färger än bara en färg  för att jag helt enkelt tycker att det är finare :)

giffan
1

alisja du har nog lite knasig familj… eller så gör dom som här, säger att dom inte gillar min katt bara för att retas… Jag Ä L S K A R min tiger..

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

[alisja]
0

#62: Åh ja hon är super fin!

#63: Men åh vilken snygging! Glad

Julle-A
0

Jag skulle gärna se lite fler bilder på den söta tösen :D

melliew93
0

skojar du med mig? Hon är ju tvärsöt! Ascool teckning :D

[SporeDiatrymisss]
0

Vaddå FUL?!?!?! Hon e bland de vackraste kissar jag sett!!!!! :-*

Nevina
2

Hur går det med fotona på skönheten? Kyss

[Sjöholm i Hålan]
0

Foton ?? Har haft 68 inlägg och ännu bara ett foto på din kisse ???  :-)

Tarotstollan
0

Din katt är ursöt!Kyss

Om de säger något igen om hennes utseende, fråga om de tycker det är kul att göra dig ledsen?
Den frågan får nog dem att tänka efter lite vad och hur de säger saker till dig!

För många år sedan hade jag en samojedhund, de ser ut som en vit fluffboll för er som inte vet. När jag var ute med honom en gång så var det en unge som sa: vilken ful hund du har. Då svarade jag: inte lika ful som du!  Det är också en sak du kan säga till folk som är elaka!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mona22
0

Varför kommer det inga bilder?

Smullis
2

Din katt är så underbart söt. Hur kan någon tycka något annat? Kyss

Hade tänkt mig att få se en halvdö och skabbäten katt eftersom de tyckte att den var "såå ful" :P

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

dundeer
0

Hon är ju inte ful NÅGONSTANS! :o jag tycker nästan tvärt om att helfärgade är "fulare" (självklart inte fula! hoppas ingen tog åt sig negativt!) :)

Fabolousdolls
0

Katten är jätte fin, gud vilka elaka människor det finns! Med vänlig hälsning, Stephanie S*Fabolousdolls

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

Millchan
0

Håller fullt med dom andra så bedårande söt kisse du har Skrattande

Här är min kisse Pip :)

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

Tarotstollan
0

# 75. Pip är jättefin!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Hawknestgrove
0

finns inga fula djur. Finns bara människor med fula sinnen. En riktig liten skönhet du har…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Millchan
0

#76 Pip och jag tackar, tycker hon är jättesöt!

TS, jag älskar din katts ögon så charmerande Skrattande

www.hagbergschinchilla.se
SCAF Utställningskommittémedlem 

Quest
0

Kan bara hålla med många av de andra som skrivit - vilken superhäftig katt du har! :-)