Bra men billig sand?
Hej!
Eftersom att jag tog studenten den 7e juni och har jobb nu men ingen aning om vad som händer efter augusti så är ekonomin kass.. Behöver en bra men billig sand. Har gentligen inte hittat någon som jag gillar sedan vi skaffade kissarna. Hade värmepellts först men efter ett tag ville inte Tusse gå på det trots att dem hade ett liknande material på katthemmet. Vi bytte sedan till Cattias men det skräpade något fruktansvärt och var inte alls effektivt för kiss. Nu har vi Eldorados som inte är jättebra men ok med tanke på priset, det skräpar inte och katterna gillar det. Nackdelen är väl att man får städa det oftare men det är det värt. Vi får ha det som nödlösning nu, lägger hellre pengar på bättre mat :) Anyway, har något tips på lite bättre men ändå billig Kattsand. Får gärna finnas på Willys ;)
Hur billigt vill du det ska vara? Jag köper kristallsand på Rusta för 49:-, fantastiskt bra sand. Jag såg att de hade "vanlig" sand för 59:- i en större påse av samma märke som kristallsanden och med tanke på hur bra den är, så kanske den sanden är det med!

Sist nu köpte jag en pall Olivers .Pallpriset blev 44 kronor för tio kilo.
Stolt ägare till tre La permer
Katty's och Pussi Kompakt har jag hört är riktigt bra för sitt pris.
Hej!
PeeWee är ett ptroligt bra alternativ. Och ser man efter den ordentligt så luktar den ingenting. Mycket billig månadskotnad http://www.peewee.se/
Tack för alla tips! ska åka runt och kolla idag :)
#2 finns det euroshopper på willys?
Kör med pussi kompakt, gjort det i flera år, har testat andra också men aldrig varit nöjd med något så det har blivit att man har gått tillbaka.
#8 vi köpte eldorados igen fast den i små förpackningar. Redan nu känns det som att det är samma som cattia… Får fortsätta leta. Sanden var ok men problemet är bara att den är så finkornig. Det var alla som vi tittade på på Ica och Willys. Behöver grovkorning!!

Det funkar bra att blanda Pussi kompakt med Eldorado!
Någon som har erfarenhet av kristaller? Vi hittade en sort på Willys för 117 kr/10 L. Minns inte vad den hette men det var nog en blå påse med en vit katt..
#11 Vill ha grovkornig!
Här är länken till Rusta: Snowcat klumbildande, 10 liter, för 59:-
Jag tycker att efter vad man kan se på nätet så är ju Pussi dyrare och Eldorado har jag hört ska damma kraftigt.
Jag använder ju som sagt kristallerna, men svårt att finns grova korn till billigt pris tror jag.
http://www.rusta.se/kattsand_10_liter_p75601381.html så provar igen..här är den…
#13 Låter OK. Problemet är att jag har en bit till rusta.. Kan inte åka så långt bara för att köpa sand. Hade fått köpa världens lager 
Hm har du kikat på de som kör hem?
Sjöbogårdens 60:-/10kg på ÖB
#16 Kollar på animail nu :)
#17 är det kristaller?
Nej, jag ogillar skarpt kristaller. Vi ska inte köpa material till lådorna för att vi vill ha den sorten utan vi måste tänka på att det ska vara bra för våra katter också. Ta en näve med kristaller i handen och knyt näven, skönt? Precis så känns det för katternas små tassar.
Har nu köpt Fresh and Easy från märket Best Frend. Får se hur det är! Väntar till nästa städning
Den kristallsanden har jag haft, när jag ej kunnat köpa rustas och den håller tyvärr inte en månad. Rustas slår den med hästlängder, varar luktmässigt en hel månad.
# 19 Japp det gö inte ont att krama all kristallsand, kristallerna är olika. Jag är mkt nöjd med Rustas och så är även min katt.

köper själv katty`s, är klumbildande och tar bort lukten bra,sanden är lagom stora så dom inte fastnar under tassarna och drar ut det över hela lägenheten, eldorados tyckte jag sanden var för fin så jag hade små grus överallt,nu finns det två olika sorter eldorados,men jag hade den som var klumpbildande. alla katter är ju olika men så småningom hittar men den som passar bäst för din katt och plånbok.lycka till :-)
#0 Du kan ju även köpa en säck dyrare (Classic 15kg, Ever Clean 10kg, Simplicity 15kg) och sen dryga ut med exempelvis eldorados klumpbildande. Har för mig att en blandning på 50/50 ska fungera bra. Då kommer du undan billigare än om du bara köper billig sand. Då den tenderar att bli äcklig fortare.
Plus så är Extreme Classic riktigt, riktigt drygt har jag hört. Har hört många komplimanger att den håller riktigt länge! Ska själv kolla och testa snart. Beror på när leveransen utav paketet kommer fram.
Tänk vad olika det kan vara. Jag har precis upptäckt Cattia och är helt frälst, fy in i norden vilket bra Kattsand för dom billiga pengarna.
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.

#26 mina drar ut det ändå..
får se vad jag tycker om detta.. åh vad svårt!
Jag har en stor luggad matta framför lådorna så sanden stannar i den och sen är det bara att skaka mattan över lådorna.
#28 funkar inte alls här… 
Cattia rules!!!
#30 tack för att du puttade upp tråden! Cattias funkade inte alls för mig. Jag testade Kristallerna som finns på rusta och även den på willys.. funkade inte alls.. testade till slut mjaus klumpbildande sand "bara för att" och den var BÄÄST!! Byter nog aldrig. Funkar perfekt för både katterna och mig!
Jag tror mjau har flera olika sorter. Vilken mer exakt menar du? Kanske jag också testar den.
Har läst att man ska ha finkorning sand då katter är ökendjur.kattbeetendevetare Susanne Hellman har skrivit det någonstans.
#32 klumbildande, den stora förpackningen/boxen. 
#33 okej.. hm denna funkar bäst för oss nu. Med den finkorniga kom det över hela huset och fastnade på kissarna. Varför skulle dem ha det?