Ger katten för mycket respekt?
Hej på er! I helgen som varit hade jag & min vännina fest för cirka 20 personer i hennes lägenhet. Så när vi skulle börja städa och pryla inför festen, så skulle hon bädda sin säng. [ Det är en tvåa men sängen står i vardags rummet då hennes dotter har det andra rummet.
Så skulle hon då börja bädda sängen.. Och hennes tre katter låg på sängen och vägrade flytta sig. Tror ni hon flyttade på katterna? Nej. Hennes säng stod helt obäddad genom hela festen. Visst man ska ge sina djur respekt.. Men såhär mycket? Vem är det som bestämer egentligen? Hon eller katten?
Hehe, jag brukar nog bädda och min Bastian får nog finna sig i det. Han brukar dock börja på och busa. Han älskar då jag bäddar sängen.
Men om hon inte vill flytta på dem då de ligger och sover i sängen så är det väl inte så farligt. Min sambo är likadan. Jag brukar bli lite småsur på honom men jag kan ta det.;)
Det är väl ett bra sätt att slippa undan bäddning av sängen.
Ligger mina katter i sängen väntar jag med att bädda. Nu vet inte jag om katterna var inne under festens gång eller hur stökigt och högljutt det blev, men tycker inte att det är så lämpligt att ha stor fest för 20 personer på liten yta när man har katt. Skulle jag ha fest skulle jag ordna så att katterna kunde vara någon annanstans eller ha festen på annat ställe.
Är man villig att ha fest för 20 personer i lägenheten är det nog ingen fara för att det visas för mycket hänsyn till katterna. Personen har nog bara en annan uppfattning än du om hur välstädat man bör ha då.
Sajtvärd Katter iFokus
Givetvis var inte katterna hemma under festen. Men jag tänkte bara att du sket i och bädda sin egen säng, framför folket på festen? Jag vet inte.. Kanske jag som är pedant 

#5 Om katterna inte var hemma under festen.Vad hindrade er att bädda ihop den innan gästerna kom?
Stolt ägare till tre La permer
Hon gjorde som sista förberdelserna medans jag var hemma & duschade, när jag kom tillbaka var katterna borta & sängen obäddad. Jag menar inte bara att där låg täcke och kudde. Utan underkläder, kläder, katthår. Ja massor! Jag är nog lite nojig bara..
#7 Nä, du är inte nojig. Jag tycker inte heller att man ska ha så ostädat när man bjudit hem folk!
Sajtvärd Katter iFokus
#8: Någorlunda bra får det ju iallafall se ut..
Ärligt talat så tycker jag det är upp till var och en hur dom vill ha det hemma hos sig. Tycker man inte om hur det ser ut så går man inte dit. Och skulle jag få reda på att en vän till mig satt och skrev sånnahär saker om mig på internet så skulle jag bli rosenrasande och säga upp kontakten. Faktum är att jag blir arg bara av att läsa denhär tråden… Tycker verkligen inte du är schysst mot din kompis. Det är inte din sak hur det ser ut hemma hos henne och det är inte ok att sitta och snacka skit om det på nätet. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag håller med om att det ser bäst ut att ha sängen bäddad om det kommer hem folk. Särskilt om den står i vardagsrummet. Men jag hade inte slängt bort katterna bara för att, om det fanns tid att bädda sängen senare.
Nej, jag tycker inte att det var konstigt att hon inte bäddade när katterna låg i sängen och det fanns tid att göra det senare.
Jag hade nog bäddat sängen sen när katterna inte var där, precis innan festen. Eftersom det ju måste funnits tid mellan borttransporterandet av katterna och själva festen.
Och jag undrar också vad du är för en väninna som ifrågasätter något sådant här på ett forum? Ville du fråga här på forumet först för att veta hur du ska ställa dig till din väninna i fortsättningen? Är det så viktigt? Kunde du inte bara bäddat sängen lite snabbt för att hjälpa henne om hon glömde?
Din fråga ger bara upphov till en massa andra frågor 
Ja är det obäddat tycker jag det är okej. Men ligger det massa kläder och sånt på tycker jag att det är lite väl illa. Och jag är inte pedant av mig. Behöver jag bädda så flyttar jag undan katterna och bäddar snabbt och lägger sen dit dem igen.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Nu handlade väl inte tråden om just bäddandet som sådant utan om man låter katterna bestämma när sådant ska göras. Jag flyttar på min katt om han är ivägen någonstans.