Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 964 ggr
mia.78
0

Urinprov

Ska lämna urinprov på kissen om några dagar och funderar på att prova ett sådant där hemma-uppsamlings-kit som ska finnas hos veterinären. Någon som testat och hur fungerade det? Ska visst vara någon sorts kulor istället för sand och sedan ska man bara kunna ta upp kisset med en pipett? Kissen är lite kinkig med sin sand, den ska vara småkornig och hon vill gärna ha mycket sand att gräva i innan det blir något uträttat. Någon som vet om det är små eller stora kulor? Testade sådana där pellets en gång och hon vägrade bestämt gå på lådan så är det stora kulor känns det inte som någon jätteidé..

OberonsMatte
0

Jag har inte provat med de där specialkulorna, men jag har försökt med opoppade popcorn en gång vilket också kan fungera. Min Moltas tyckte dock att popcornen var urläskiga och vägrade sätta tassarna på dem och ännu mindre kissa!

Ett annat knep som kan fungera är att vara beredd med en stor slev och sticka in den under rumpan när katten satt sig tillrätta i sin vanliga låda för att kissa.

Sajtvärd Katter iFokus

Sarah-S
0

Det brukar fungera väldigt bra och många av våra kunder samlar urinprov med dem

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

mia.78
0

Ja nåt slevaktigt var väl min första tanke innan jag hörde talas om de här kulorna men hon sitter ju väldigt lågt och kissar så stoppa in en slev där blir nog inte det lättaste. Popcorn lär hon ju inte vilja gå på så det lutar nog åt att kulorna får en chans.