Det där med p-piller och kastrering...
Jag har gett min katt p-piller i kanske ett år, men slutade med det för ett par veckor sedan eftersom jag känner att jag inte vill ge henne mer i och med riskerna. Jag ska kastrera henne och ska boka tid nästa gång jag är hos veterinären, om 3 veckor. Och för att redan nu förklara mig ifall jag skulle få kommentarer att göra det direkt istället för att vänta, så är det så att just för tillfället så behöver jag 2-3 månader för att kunna lägga undan pengar varje månad till detta och har ingen att låna av. För att komma vidare till ämnet här då… Hon är innekat, men har ju varit ute lite då vi varit i min mammas hus. Enligt veterinären är hon inte dräktig då jag kände att jag vlle kolla det ås fort jag kom dit för en vecka sen. Hon har inte varit ute sen dess. Men det jag egentlligen undrar är… Blir katten pratigare och mer "tillgiven" efter att man slutat med p-piller? Min veterinär sa att det blir så och att till slut börjar de löpa. Men jag tänkte fråga här med eftersom jag känner att jag inte fick ett tillräckligt utförligt svar. Brukar det bli så, hur lång tid är det vanligt att det tar till löpandet kommer igång igen? Jag ska som sagt kastrera henne så har vi det klart för oss. Tack på förhand för svaren!
För mig börja honan löpa efter en vecka men mina löper normalt ofta. Hur länge sedan var hon ute hos föräldrarna, käkade hon p-piller då? Det tar nämnligen ca 21 dagar innan man ser tecken på dräktighet. ca dag 30 kan erfaren veterinäa/kunnig uppfödare känna om honan är dräktig, omöjligt före de.
kan tilläggas att p-piller INTE är en garanti för att dom inte blir dräktiga utan tar bara bort löpbeteendet. "pratandet" kan vara början på löp…
S*Winsnes Wilda

Det tar ca 3v efter att man slutat med pillren tills de börjar löpa. Tycker att du skall ge p-piller fram tills dess hon skall kastreras. En sådan kort period som det ändå handlar om är det ingen fara med.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Det är mer än 3 veckor sedan hon var ute nu. Och strax efter senaste gången hon var ute slutade jag ge henne piller. Hon kan komma och jama för fullt när jag sover, är på toa, sitter i soffan eller vad som. Det är ju alltid trevligt med en pratig katt, men det är mer än vsnligt nu så ville mest ha lite utförligare svar!
#4 hur utförligt svar vill du ha? Jag skrev att mina börja löpa efter ca 1v och #3 sa ca 3v… summan av kardemumman så är det individuellt=)
Visar hon löpbeteende (skriker, åmar sig mm) nu så löper hon…=)
Menar inte att jag inte fick ett utförligare svar. Men det vr ockzså det jag startade tråden för. dock så är min katt lite tystare än så när hon löper, utav tidigare erfarenheter då hon inte gick på p-piller. Har alltid besvärats när katten löper, det har jag inte gkort när hon löpt om jag ska vara sån :P