Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2221 ggr
[Emma--]
0

En dyr lördag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Självklart ska katter bli sjuk på helgen när det kostar som mest att åka till veterinär. :P
Kostar bara 200 kr att ringa t.ex. Och sen jouravgift, besöksavgift, undersökning och behandling och medicin ;P

Min sheris tass hade svällt upp till minst dubbel storlek samt att benet var uppsvällt och hon ville inte riktigt använda tassen ordentligt.

Så då var det bara att åka.

Hon hade något i tassen och veterinären kunde inte säga vad det var, men jag tycker själv det såg ut som att hon antagligen trampat på en geting eller något. Satt kvar en liten tagg.

Nu har hon fått smärtstillande, antibiotika och inflammationshämmande som ska ges i 5 dagar sammanlagt.

Tur att hon är försäkrad så det går att få tillbaka några hundra sen i alla fall :)

Men det går ganska bra att ge medicin i alla fall, hon är så duktig så :)

Julle-A
4

Åh stackarn!Rynkar på näsan du får ge henne några extra pussar och kramar, och en bamse-krya på dig kram från alla oss här på katter iFokus!

OberonsMatte
2

Ja, här blev det också en dyr lördag. Jag upptäckte i morse att det runnit var(!) ur Oberons ena öra, att det luktade pyton och att han höll det örat nedfällt…

Iväg till Bagarmossens djursjukhus som har jouröppet på helgen och några timmar senare var jag 2.416 kr fattigare! De ville vänta och se vad bakterieprovet visar innan de skriver ut antibiotika, men tills dess ska jag göra rent med särskild öronrengöring och skaffa receptfria örondroppar (som naturligtvis var slut på djursjukhuset).

Eftersom han skadade sina bakklor för ett par veckor sedan (vilket ledde till operation) kommer jag dock få tillbaka allt utom den rörliga självrisken på 15% den här gången. Tack för det Agria!Glad

Sajtvärd Katter iFokus

[Emma--]
1

#1 ska göra det :) #2 Stackars liten. Hoppas det går över fort :) Vilken tur att det hamnade i samma period :) Nog är det skönt att man har försäkring. Bara små saker kan bli dyrt. Idag hamnade notan på ca 2200 med medicin och allt. Och det var trots allt bara en svullen tass.

[sakring]
1

Vilken skilland i storlek på tassar. Hoppas att det går ned snart. Stackars Oberon, ont i örat ocksåGråter

Själv så kostade det runt 18.000 med inläggning och undersökningar av en av mina huskatter under midsommarhelgen. Tack och lov för försäkringar.

zoolatri
0

Stackars olycksdrabbade katter! Hoppas de kryar på sig:)

Tarotstollan
0

Stackars kissar, hoppas att de snart är återställda!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Emma--]
0

#4 ja har man inte försäkring i ett sånt fall är det ju inte roligt alls. Idag ser sheris tass mycket bättre ut :) den är inte helt normal ännu, men det är på väg åt rätt håll. Men hon rör sig helt normalt i alla fall.