färskfoder för hund
Hej! Har ett paket färskfoder bravo med vom för hund som mina vovvar vägrar äta, undrar därför om katten kan få det? Såklart inte endast det utan som lite gott vid sidan om :)?
Säkert inte farligt alls om man inte kör detta foder jämt! Däremot har min syster erfarenhet av att katterna gårupp i vikt av hundfoder…kanske är de mer fett i det.
så att tillfälligt låta dem äta upp det kan ju inte vara farligt…men inte i längden pga andra samansättningar i mineraler o vitaminer.
Hon kommer såklart att få sitt torrfoder precis som vanligt men tänkte ge henne som godis eller lite då och då eftersom hon älskar blötmat och färskfodret bara står där i frysen :)
Inga problem att ge det till katten vid enstaka tillfällen.
#3 tack då vet jag :)

Nope, inga problem!
Går djuren upp i vikt ger man för mycket mat. I övrigt innehåller hundfoder oftast för lite taurin och A-vitamin för att ges till katt.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
#5 tinar en burgare nu :). i rumstemp dock, gjorde misstaget o micra sist så de stank urk i hela köket!
nehepp inte ens hon ville ha det, varken hundarna eller katten äter det och katten är inte direkt kräsen! hur ska jag få dom att äta färskfoder?!
Man kan få jobba hårt och ha et hjärta av sten. Kombinerat med fula tricks som krossat torrfoder, tonfiskspad, kattmynta (för katter då) osv.
Kan du inte ge bort/sälja det till någon annan som har hund?
krossat foder o lagt i skinka som hon älskar och hon ba fnyser, så de får väl stå så tillshon vill äta haha :)
#9 jag vill ju att hunden skall äta det och inte torrfoder, han äter ingenting överhuvudtaget typ. katten gav jag mest för skojsskull men det hade varit bra om hon oxå ville äta så kunde hon få lite vid sidan om ibland när hunden får