Detta med foder...
Ja, jag fick veta igår kväll att jag får hem 4 kissebäbisar på 8 veckor som skulle avlivas nu på fredag (3/8) ifall inte nån tog dom, de fanns några bilder på dom och dom ser ut att ha lite rinniga ögon och ser lite urmagrade ut… Vad jag har förstått så har inte dessa små fått vara med sin mamma på ett tag.
Så Min fråga är vad för foder jag ska börja med?! Mjuk? Hård? Båda? Mjölkersättning vid sidan?
Vi har en hona som skulle haft sina ungar för 2 veckor sen men det blev bara en döfödd tyvärr så mina förhoppningar är att hon ska adoptera dessa men de får vi väl se!
Är de något annat speceillt jag ska tänka på ?
Åh, får verkligen hoppas att hon tar till sig ungarna. Vad hade hänt med den riktiga mamman?
#1 Vi har tyvärr ingen information om den riktiga mamman… :/

Finns ingen anledning att ge dem torrfoder, det gör dem ingen nytta alls och blötfoder är näringsrikare. Jag rekommenderar blötfoder från Mjau och Bozita, ICAs portionsförpackade påsar i sås är också bra, samtliga håller standard hög nog för att ges till kattungar. Vill man få i dem extra näring kan man ge en liten giva med valfri rå färs blandat med äggula, max 30% av den totala dagsgivan.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~