Hjälp med torrfoder?
Jag brukar beställa Orijen Adult Cat torrfoder till min katt från Animail.se (tidigare Foderbilen) men det är för tillfället slut i lager.
Om det visar sig att jag behöver köpa ett annat märke innan de får in mer Orijen i lager, kan ni tipsa om ett torrfoder som påminner om Orijen?
Väldigt tacksam för hjälp :)
Länk till Orijen Adult Cat torrfoder
P.S. Min katt är en vuxen, korthårig innekatt utan några matsmältningsproblem el. liknande.
Jag skulle helt enkelt beställt från en annan sida! Så slipper man krux med diverse magproblem som hade kunnat uppkomma pga för snabbt foderbyte.
Annars skulle jag köpt ett annat foder med hög andel kyckling, såsom Porta 21 sensitive. Orijen innehåller lax så kanske skulle taste of the wild kunna vara liknande då med. Men det är bättre utan fisk ;).
#1 Kan du tipsa om en bra hemsida att beställa från? :) För av det jag har sett i djurbutikerna där jag bor så säljs inte Orijen i affärerna.
Om jag skulle behöva beställa av ett annat märke så skulle jag vara försiktig med den nya maten och beställa en provpåse och därefter blanda med det jag fortfarande har av Orijen hemma :)
Hemfoder.se zoomarknad.se
Tack!

Har inte de det kan Zooplus ha det då de inte är baserade i Sverige och slipper stå ut med den svenska importörens inkompetens, vilket är vad som har orsakat att Orijen börjar ta slut i lagren hos många pterförsäljare.
Den sidan finns i olika versioner för olika länder, inte alla skickar till Sverige, men jag har för mig att den finska, den danska och den brittiska ska göra det i alla fall, och samma inloggning fungerar på alla. Priset på en och samma vara kan variera mellan de olika också, så det lönar sig att ta en titt på flera.

Exempel på liknande torrfoder; Acana
Exempel på liknande foder som inte innehåller fisk; Carnia Lynx, Wildcat Etosha, Porta 21 Sensible, Applaws chicken & kitten (ja, man kan ge "kattungefoder" till vuxna katter)
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

#6, innehåller Acana Grassland verkligen fisk? Trodde de hade delat upp det där nämligen… Och kommer jag ihåg rätt är Grassland vettigare sammansatt än den mer fiskbaserade sorten.
#3 Tack för tipset om Hemfoder! Det fanns i lager och eftersom jag brukar beställa 7 kg åt gången så blev det fraktfritt också :)
#6 Tack för tipsen, men jag hittade på Hemfoder :)
Jag ger för mig att Porta 21 Sensitive och Carnia Lynx har allt för hög magnesium-halt, så jag skulle passa mig lite för dem.

#7 Acana Grasslands; Benfritt lamm, lax, russetpotatis, sill, kyckling, ärtor, sötpotatis, benfri anka, laxolja, kyckligfett, benfri gös, torkad kycklinglever, soltorkad alfalfa, hela ägg, pumpa, spenat, rovor, tomater, morötter, äpplen, ekologisk kelp, tranbär, blåbär, enbär, svarta vinbär, cikoriarot, angelikarot, bockhornsklöver, ringblomma, söt fänkål, pepparmyntsblad, kamomill, lavendel, sommarkyndel, rosmarin, samt vitaminer och mineraler Tyvärr, lax som andra ingrediens, sill som fjärde och benfri gös som elfte.. #9 Det har de, men det är oundvikligt om man vill ha foder med hög kötthalt eftersom kött i sig är rikt på magnesium. Det råder för övrigt delade meningar om det ens kan finnas en för hög mg-halt, AAFCO har ingen övre gräns för hur mycket mg ett foder får innehålla.

#10 ajdå, då kom jag ihåg fel.
Jaja, ger man sin katt Orijen i vanliga fall är ju det inget att hänga upp sig på :)

Tja, det beror ju så på hur man värderar. jag anser att fisk inte har att göra i kattfoder, inte heller spenat, potatis och lakrits som Orijen innehåller.
Vi använde Orijen Adult Cat tidigare, men för några månader sedan råkade vi av en slump testa Bilanx Active och katterna äter bättre nu, verkar må bättre och dom älskar maten.
Katterna får helt enkelt välja och tillvidare verkar dom vara mycket förtjusta i Bilanx.
http://www.konferens24.se/

Synd bara att katter väljer att äta det som de tycker är gott, vilket inte nödvändigtvis är samma sak som att det är bra för dem.
Jag testar Brit Care just nu, finns hos animail.se . Min katt har mkt känslig mage. Då börjar närma mig 50% i utfodringen, tycks relativt snällt mot magen. Innehåller mkt kött, men talas inte mkt om…