Vad gör din katt speciell/unik
Som rubriken lyder, vilket beteende hos din katt är det som gör den speciell/unik? Alla katter har något i sin personlighet som gör dem speciella, och ingen katt är sig den andra lik när man tar sig tiden till att lära känna sig katten. Så jag tänkte att det kunde vara lite roligt att veta vad just din katt gör som gör den unik för just dig. Ni får gärna lägga upp bilder med på era små fyrbenta vänner!
min katt gillar att leka kurragömma med mig =) Hur roligt som helst.
Söt liten tjej är vad hon e =)
Obey Allah and Allah will reward you.
Help and protection are from Allah, evil whispers are from the devil.
Among the most hated of places are the marketplaces (too many lies).
Wikki håller "Tasserier" till förmån för behövande hemlösa katter!
Stöd hjälpen genom att vara med! Öppet för alla! http://metrobloggen.se/wikipedia/semestertasseriet-t11-till-elfvikskatterna/
Wikki är en bloggkatt vars hjärta klappar extra för de katter som ingen vill ha!
Min katt Bastian är otroligt pratsam samt att han älskar sin pinne så mycket att han springer omkring med den (har den i munnen). Han brukar dra med sig den överallt och även då vi ska och sova så tar han med sig in pinnen i sovrummet och jamar, som att säga upp och hoppa - lek med mig. Han är mer som en hund på ett sätt. Sen tycker han om att hoppa upp på dörrarna och balansera där.
Så det som gör Bastian unik är att han är otrolit äventyrlig även på äldre dar och det faktum att han kan aldrig hålla tyst. Sen så är han väldigt tålmodig och jättesnäll (biter aldrig på händerna och har aldrig försökt).
Min andra katt, Makkis, som dog i vårast så älskade att skrämma mig. Då jag skulle göra mig färdig för att gå och sova så hade han gömt sig bakom sovrumsdörren och hoppade fram då jag gick förbi.. Gubben min brukade ha väldigt roligt åt det ända tills Makkis började att skrämma honom också, hehe. Han var otroligt gullig och spann bara man tittade på honom.:) Vi brukade också jaga varandra genom lägenheten, en lek som uppskattades väldigt mycket av oss båda. Väldigt få fick tyvärr veta hur underbar han var för han blev rädd då folk kom på besök, även om det blev lite bättre mot slutet.
De är - just det - katter
Har fyra katter och de är ganska olika varandra allihopa. Svea är beskyddande mot sina kompisar men också mot oss i familjen. Är någon ledsen ska hon trösta och mår nån dåligt ligger hon nära. Hon hatar att gå på naken hud, tycker att det är jätteobehagligt. Felix är en tjock knäpp goskatt. Han är så stor att ingen av de andra klarar att busa med han för han tar i för hårt. När han är hungrig talar han om det genom att jaga mig och slå mig eller bara sitta och vänta till jag går förbi och slå mig på benet eller i huvudet. Ofelia är produkten av ovanstående. Hon ser ofta tjurig ut men är världens gosigaste. Hon älskar barn så sjukt mycket att de får göra vad de vill med henne. Mig och sonen ger hon kärleksbett när hon är så gosig att hon inte vet vart hon ska ta vägen. Bruce är pratig, till man frågar om han har ont i stjärten. Då går han därifrån.. Han tycker inte om stängda dörrar, speciellt när sambon sitter på toa då sitter han utanför och skriker till han kommer ut. Då hjälper inget. Han älskar kattungar (såna som är stora nog att busa med) och är världens gosigaste. De är lite speciella på sitt sätt alla fyra.
Började skriva en hel bok om min katt Smulan men suddade allt;) Finns för mycket att berätta om henne.. Det roligaste är nog att hon är helt galen i BHar och trosor.. låter man sådant ligga framme så kan man räkna med att hon är där och snor det.. GÅr runt med i munnen och mumsar på :D Inte så kul att hitta underkläder lite här och där xD
Utöver det är hon fruktansvärt snäll.. Skygg men snäll. Hon går med på typ allt utan bråk. (ögondroppar, topsa öron, klippa klor osv)
Alice älskar att trycka in frambenen i tofflor och sedan ligga så ett bra tag ;) Att ligga på skor i allmänhet är mysigt.. Speciellt ett par ska hon alltid trycka in benen i.. Ser lite lustigt ut. Utöver det är hon också väldigt snäll.. Fått höra flera gånger att hon är så försiktig.. För att vara kattunge är det lite konstigt tycker jag.. Hon använder ALDRIG klorna eller tänderna när man busar med henne och hon kommer i närheten av händer/ben/armar osv.. Märkligt att ha en kattunge hemma men inte en endaste gång fått rivssår pga lek? ;)
Spencer kan beskrivas som smart, äventyrlig, stor mammagris och snällare än Nalle Puh. Att han är extra speciell för mig har väl att göra med att jag haft honom sen han var liten och från början var det bara vi två, det ger ett starkt band.
Han är väldigt smart som sagt och ibland kan man tro att han förstår allt jag säger. Har fått höra att han är mer som en hund men för mig är han mer som ett barn, jag har gått igenom många stadier med honom. Vakna nätter när han var liten, tonårstrots och nu bryta sig lite loss stadiet då han vill utforska och låtsas han klarar sig själv men samtidigt ha matte i bakgrunden som en slags trygghet. Han är inte ens ett år än men det känns som jag alltid haft honom i mitt liv.
Stella är gosig, kärlekstörstande, en fenomenal jägare och en otrolig familjemedlem. Hon älskar att bara ligga och sova hela dagarna jämte eller på matte. Hon tillhör inte den smarta skaran men den mest varmhjärtade, hon är en rakt igenom gosekatt på alla nivåer.
Sizzi som bor hos mina föräldrar är en riktig drottning och går sällan ner från sin höga tron. Hon är självständig, bithig mot andra katter och avskyr kattungar som pesten men låter barn göra i princip vad de vill med henne, hon har oändligt med tålamod när det kommer till människobarn. Hon har specifika personer hon gillar mest och personer hon inte alls tycker om.
Alla deras personlighetsdrag gör dem unika och speciella på sitt sätt. Det är det som är så otroligt fint med katter, de har så fruktansvärt mycket personlighet.
Åh vad roligt med så många svar, ni verkar ju ha helt underbara små missar där hemma!
Rolig läsning, ska skriva om mina senare :)
Min Lukas är en riktig liten bebis, även fast han är helt enorm. Han är väldigt pratig och tjatig och man kan ha långa samtal med honom :D SEn ska han bli buren på hela tiden, brukar gå runt med honom på höften hela dagarna ibland. Men att sitta med honom i knät vill han inte. SEn är han en riktig fegis också, blir rädd för precis allt!
Puma är väldigt liten jämfört med brorsan och en riktigt chill katt ^^ han brukar mest sova under hammocken i lite konstiga sovställningar, tex på mage med alla benen rakt bakåt! Oftast har han en väldigt nöjd livsnjutar-min också. Väldigt glupsk och äter i princip allting. Våghalsig är han också, har antagligen förbrukat ett antal av de där nio liven redan.
En bild på puma :)