Everclean
Hej! Jag köpte Everclean idag till min katt. Någon som provat den och tycker den är bra? Första gången jag använder den sorten
Tycker den är bästa sanden och värd sina pengar. Dock så gillar jag inte de parfymerade varianterna. Den som vi kör på till våra 5 katter är den med blått band och heter "Extra strength unscented", dock var även den nya "ocean spray" såpass mild i doften att den är ok. Luktar svag svag doft av tvål.
Den oparfymerade är den vi kör på sen flera år tillbaka.
Den klumpar såpass bra att man behöver bara toppa av lådorna. Har en spade som är kraftig och tål hårda tag med relativt stora hål. Gör att allt går rätt fort när man rensar. Dock ibland så faller några fåtal korn av eller om en kisskoka sitter mot en vägg/hörn så smular den ner sig aningen, det avhjälps då med en liten spade med fint filter så att smulor som är av typ 5 korn fastnar. På det viset blir sanden som ny igen i princip.
/Fridaybrew
Här hemma använder vi ever clean multiple cat, den med rött band.
Både jag och katterna älskar den, det luktar verkligen ingenting.
Kommer aldrig att byta, super nöjd =)
Vilken av sorterna har du?
Jag växlar mellan det ljusgröna bandet och det röda. Bästa sanden, du kommer inte bli besviken! :)
Jag köpte carbon plus den gröna. Har en mild doft i sig. 129 kr för sex kilo
Bästa sanden ever. Jag använder den med lila bandet, crystal. För ett par veckor sedan kom jag inte åt att köpa sand och nivån blev oroväckande låg, så jag köpte en annan sand från vanlig affär och blandade upp. Funkade bra i början och hann tänka tanken att kanske det går att hitta ett billigare alternativ..
Men när everclean minskade och andra sanden ökade, blev lådan genast ofrächare och luktade mer, även om jag städade flera ggr om dagen. Även klumparna började lukta, vilket jag aldrig upplevt innan.
När lådorna nu är fyllda med everclean igen är både matte och katter nöjda igen..
// Liselotte
Liselotte, uppfödare av ragdoll
www.wendeltassens.se
Ever Clean är mycket bra, enda felet är priset och tillgängliheten. Vi testade Cattia (finns på ICA) och fann ingen kvalitets skillnad. Billigare och lättare att få tag på. Fem liter för 50 kr.
/Ole
http://www.konferens24.se/
Använder Everclean crystals här, och det fungerar hur bra som helst. Lite dyrare än sanden i mataffärer osv, men luktar svagt av tvål, på sin höjd, och klumparna håller ihop.
Man märker inte ens lukt av kiss/bajs när man städar lådorna. Inte ens när man är lite knasig och sticker in hela huvudet i kattlådan (vi har med tak) för att kolla om det luktar… Så Everclean är superbra!