Astma?
Hejsan! Jag har en katt som alltid flåsat som en hund när han sprungit runt och busat, eller om vi är ute på promenad. Inte att han blir trött, han har energi som jag vet inte vad…men nu börjar vi fundera på om han har astma? Har aldrig tänkt på det förut…kan det vara det? Eller vad kan det annars vara?
Om det är det, vad gör man då?
PS. Har tänkt ta upp detta med veterinären, ska snart dit på en årskoll. Ingenting har visats varit fel i övrigt vid tidigare veterinärbesök. "Frisk som en nötkärna"…
Det kan dessvärre bero på hjärtproblem också eller dålig kondition helt enkelt.
Dålig kondition har jag svårt att tro…så får bli en tripp till vet. och kolla hjärtat :'( Är det farligt?
Hjärtproblem är väl aldrig roligt, men tycker absolut du ska ta en tripp till vet. Lycka till! 

Hade en kattunge som gjorde så och det första veterinären gjorde var att kolla hjärta och lungor. Men det var ingenting där. Däremot hade han problem med trånga och svullna näsväggar som gjorde att han fick svårt att andas genom näsan och då andades med öppen mun istället.
De kollade det när han var sövd genom att stoppa ner nån sond i näsan på honom.
Han fick kortison mot svullnaden och ju äldre (och större) han blev ju mer växte det bort. Han växte väl i sin trånga näsa kanske.
Men helt klart värt att kolla upp hos veterinären.
Tack så mycket för svaren, nu har jag mailat vet i alla fall så får nog svar imorgon. Hoppas absolut på att det inte är något allvarligt!