"tyst"löp?
Hej! Har en honkatt född 2011-06-27 som inte verkar ha löpt än. Kan katter ha "tysta" löp som man inte riktigt märker av? Hon är allmänt pratig och social och skall kastreras snart! Läste dock att vissa tycker man skall vänta tills katten löpt en gång innan den kastreras och har den inte löpt på sin 2års dag så skall man kolla med en veterinär. I övrigt äter hon jättebra är social, har inte ont nånstans och är innekatt med tillgång till balkong att vistas ute på i sele när vädret tillåter. Hon är väldigt liten i storleken men är uppväxt på royal canin och sedan blötmat som lite lyxmat ibland :). Är vaccinerad regelbundet och skall få nästa vacc. i november.
Jag har 7 katter just nu och kan säga att 2 av mina löper '' tyst '' så det behöver inte alls vara någonting farligt! 
Skönt att höra, då kanske jag kan avvakta med vet.besök tills vaccinationen och höra med dom då ifall dom kan kolla igenom henne samtidigt "bara för att" :)!
En av mina löpte tyst i början. Sen behöver dom inte alls löpa innan dom kastreras :)
#3 tack, då vet jag det med :D! Någon dom vet varför hon är så liten, är huskatt med mellan 25-50% norsk skogskatt i, aldrig vägt henne men max 2kg kanske.
#4 Två kg är extremt lite för en 1-årig katt. Det behöver inte vara något "fel" på henne för det, men det kan vara därför hon inte verkar vara könsmogen ännu. Låt veterinären avgöra om hon bara är liten till växten och boka sedan tid för kastrering så snart som möjligt så slipper både du och katten genomlida påfrestande löp.
Sajtvärd Katter iFokus
Hon blir iaf inte större om hon kommer i löp utan oftast tvärtemot. Fertila katter blir ofta stressade o går ner i vikt tyvärr.En del märker man som sagt ej på att de löper men kan vara stressade inombords.
#5 & 6 Hon är absolut inte underviktig och äter jätte bra och stressad är hon nog inte heller så som hon kan ligga o sova på rygg helt utsträckt över soffan. Hon är jätte kelen och pigg o glad så jag är inte orolig för hennes hälsa i nuläget, skall rådffåga vet. när hon skall vaccineras o då även boka tid för kastrering.
#7 ju längre en katt är fertil ju mer stressad blir katten. Vissa katter äter knapp något under löpperioden och rasar då i vikt, speciellt om de löper ofta. Jag hade en katt som löpte tyst men jag såg ända små saker som indikerade att hon löpte.