en fråga..
vi väntar på katt:) och han kommer vecka 33. de jag undrar är maten. de är rena rama djugeln. Katten får tydligen pussi nu.. är de bra mat att fortsätta med eller rekomenderar ni något helt annat?
jag undrar även on Ever clean Kattsand är de bästa att ha till katt?
mvh fru nygren
Bozita och Mjau burkmat är svensk så den använder jag själv till mina. Lite torrfoder,t ex Hill´s eller James Wellbeloved eller liknande som finns i zoobutiker är ok. Liten köttbit ibland. Vad gäller sand finns Pussi Compakt som är hyfsad i pris och kvalitet. Ever Clean tycker jag är för dyr,men det är ju jag det
Just nu har jag själv Tidy cats,som jag köpte till extrapris på nätet.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Ever clean tycker jag funkar bäst hittills, men har hört att extreme classic ska funka lika bra, men dammar mindre. Men ni får väl prova er fram vad ni tycker funkar bäst :) Vad är det för katt ni ska få hem? :)
okej:) tack för era svar!! EC är rekomenderat vart man än läser på nätet..
de är en vanlig bondkatt som ska flytta hem till oss om 5 veckor. extreme classic har jag inte hört de får jag googla på 
Jo ec funkar bra. Men jag personligen rekommenderar inte lavendel för den luktar starkt :P men jag är lite känslig för lukt. Okej :) är det från en uppfödare eller? Kan ju i såna fall tipsa om att se till att den är vaccinerad, idmärkt och besiktad innan leverans. Och 12 veckor förstås. Om inte uppfödaren redan tänkt på det :)
Själv föredrar jag och min katt PeeWee kattlåda och pellets.
#4 tack då ska vi nog skippa lavendel;) japp de är lillkillen då vi får hem honom! men tack för att du ändå hade de i tanken ;)
Peewee är de den lådan som är dubbel som man "skakar" ner kisset och bajset i en underlåda??
Rekommenderar er att köpa två kattungar då de mår bäst av en likasinnad. Ni kan aldrig ersätta en annan katt även om ni är hemma 24-7. Kattunge ska äta samma mat första tiden för att inte få diarré. Efter några veckor kan man långsamt fasa över till ett bättre foder. En tumregel är att aldrig köpa torrfoder i mataffären.
#7 hade vi kunnat köpa två kattungar hade vi självklart gjort detta. nu finns helt enkelt inte uttrymmet för två katter. ang kattmaten så kommer lilleman att få äta pussi som han är van vid men vi kommer att försöka att köpa ett bättre foder till honom. därför skulle jag vilja ha förslag på "bättre" foder än just Mjau,Pussi whiskas osv..
Just Mjau är ett bra blötfoder! Vi är många uppfödare som använder det till våra raskatter. Inte enbart,men kombinerat med att bra torrfoder och eventuellt rå mat.
#6 va bra :) Känns lite dumt att påpeka det men det är så många som får hem för unga och ovaccinerade ungar. Hoppas vi får se bilder på lillen sen :)
Eukanuba har fått bäst i test. Mjau blötmat är väldigt bra mat.
Byt inte foder till att börja med utan gördet succesivt så att katten inte blir dålig i magen. Är det Pussi blötmat så är det helt OK att ge.
å tackar! ska kolla upp eukanuba. maju har jag kollat lite på.. då vet jag att jag ska succesivt byta foder. ska fortsätta med pussi tills vi har hittat något som katten kommer att gilla;)

Mjau torrfoder är inge vidare, men blötmaten är bland de allra bästa kattfoder som finns att tillgå. Överlägset bättre än alla torrfoder och de flesta andra blötfoder.
+1
Här hemma kör vi numera på Applaws torrfoder, samt deras blötmat några gånger i veckan. Några gånger om dagen så serverar jag Bozita blötmat =)
När det kommer till Kattsand så e det everclean multiple cat som gäller
Rekommenderar verkligen allt =)
Grattis och lycka till med lillkillen =D

När det gäller EverClean så skulle jag råda dig att hålla dig borta från alla parfymerade sorter, inte bara lavendel.
Jag kommer inte ihåg exakt alla som är oparfymerade, men minst Extra Strenght Unscented och Multi Crystals / Crystals / Multi-Crystal Blend (samma sort, olika namn beroende på hur gammal förpackningen är).
TACK! jag ska verkligen försöka att hålla koll på allt :) inge parfym i kattsanden, sedan är mjau blötfoder är liiite bättre än pussis blötfoder..
inte lätt med något helt nytt! men De kommer bild på lillkillen så fort den lilla har flyttat hem :)
Extreme Classic är faktiskt snäppet bättre än EverClean eftersom den inte dammar. När jag använde EverClean så köpte jag ibland med Lavendel, både jag och katterna tyckte det luktade gott. Nu kör jag oftast med Extreme Classic lavendel, den luktar inte lika mycket som Ever Clean.
Du kan även köra helt på blötmat men som sagt, se till att ge maten den första tiden kattungen är van vid i början.
Ser att du fått tips om Extreme Classic!
SJälv kör jag på deras black label oparfymerad..
Lavendel i all ära, det luktar ju godare.. MEN min katt nös konstant när jag använde mig av den.. Bytte till oparfymerat och nysattackerna har upphört.
Något värd att tänka på kanske ;) Finns ju många som kan vara känsliga för lukter.. och det ÄR ju egentligen bara för våran skull det luktar. Katterna går och kraffsar där i varje dag (det fastnar även i deras päls och tassar, mina katter luktade jämt lavendel). Bortsätt från nyattackerna tyckte jag det inte kändes snällt ändå med tanke på deras braiga nosar :)