Namnförslag till liten kattfröken?
Här är den lilla kattfröken som flyttar in hos oss om en månad.
Där hon bor ny kallas hon Lilly men sonen och jag tycker inte det känns som rätt namn för oss. Sonen är hårdrockare och punkare av värsta slaget så han har föreslagit de mest hemska namn på demoner och annat men inget jag skulle gå med på. Våra andra katter heter Frasse (sonens förslag för 8 år sedan), Pontus (nöddöpt hos veterinären efter en kanin jag kände) och Safir (som heter S*Silverblommans Sapphire i stamtavlan och då blev det Safir).
Kan ni komma med lite namnförslag på denna lilla goding som snart kommer hit? Gulliga, vackra, tokiga, roliga, originella, charmiga ja alla sorter är välkomna.
Silver, Pippi, Mirra, Goala, Bebe, Bäbis, Baby, Blaze, Mika, Pondusa, Bellusa.
Allt jag kunde komma på ;-) hoppas det går bra!
ser ut som en liten Miriam ;)
annars är jag jättedålig på namn, bara att kolla på mina katter, Missen & Bebis.. :P haha

Åh det är så svårt.
Har funderat på Molly sen i går kväll. Sonen råkade säga Melissa och det var ju också sött. En kompis föreslog Twisted sister
.
Fler förslag!!
Ni har inte nån favoritfilm eller serie osv ni kan hitta något namn från? :) Min kompis döpte t.ex sin kull efter kiki's delivery service och det blev en kiki, en jiji och en tombo. Tycker det blev superfina namn på katter.
Queen, Rose, Ino, Monroe, Amy Lee, Nikki… Spånar lite på rock här 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Kalajsa kanske? Jenna? Majandra? Melodisa?
Vad sägs om Smilla eller Embla?
Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

katter.ifokus.se/discussions/4fc286f1d4ebea54690006f0-behover-hjalp-att-hitta-spannande-kattnamn Kika i den tråden. Finns MAAAASSOR av förslag :) Kan tyvärr inte länka från mobilen.

#8 Jösses så mycket namn
. Tycker alltid det är svårt att hitta ett namn som passar. Ibland har jag varit helt inne på ett namn till ett djur innan det kommit och sen när man har den hos sig så passar den att heta något helt annat.
Miranda tycker jag är fint och sen kom jag att tänka på min kompis som är Alice Cooper fantast och hennes hund som heter Cooper. Skulle vara llite festligt om den här katten fick heta Alice då
Funderar vidare 

Smilla var inte dumt. Kanske ska döpa henne efter min kompis dotter som heter Kattrina
. Sonen håller inte med om några förslag alls.

Tack för alla förslag på namn
. Vi funderar vidare men sonen tyckte att Freja lät helt okej och jag tyckte det var fint. Vi är med i en vänförening till vikingagården här bredvid så det skulle ju passa ganska bra också. Vi tänker vidare……
Har av någon anledning börjat kalla alla katter för Missy/Missi, tillochmed min egen katt ;) Så det tycker mitt huvud är fint :D

Chalice kanske? Uttalas Shaalis (uttala a:et som i "katt"), Shallis, Shalis eller Shaliis.
Vi tyckte Mona skulle passa hihi.
// jennifer