Ge rå nötfärs?
To keep it simple, kan man ge katterna rå nötfärs? :)

Ja men inte mer än 5% av dagsbehovet obalanserat.
Stolt ägare till tre La permer
Vad innebär detta? :)

Att du inte kan utfodra katten bara med nötfärs.
Ger du mer än 5% av dagens mat i form av nötfärs måste du komplitera med lever,ben osv.
Aha. ^^
Ok, bra att veta :)
Nä, tänkte bara ge dom sådär lite, halvt för att skämma bort och sen för att se om dom gillar det. Kommer isåfall planera att gå över mer och mer på sådan typ av mat.
Kolla in barfifokus. :-)
Har för mig att den behöver vara fryst i en eller par dagar, någon insatt kan säkert verifiera eller dementera =)
/Fridaybrew

Nej varför ska man frysa den?
Undrar jag med.. Jag brukar ge mina lite lite rå nötfärs från paketet, som en liten smakbit. När jag själv gör sån mat… :-)
Tror det var detta jag tänkte på:
http://www.smittskyddsinstitutet.se/sjukdomar/toxoplasmos/
/Fridaybrew

#9 Hade du tänkt dela matskål med katten?
Den där infon är inte helt korrekt tyvärr.
För att bli smittad av toxoplasmos via kattens toalett så ska du för det första bara göra ren kattens toalåda en gång i veckan.Använda händerna istället för kattspaden och istället för att tvätta händerna slicka ren dem.
iofs sant men om man kan iaf minska oddsen med att enkelt planera och frysa in så påverkas inte något annat. Det är inte hela världen att klämma in det i frysen eller? Men men kör på du, här fryser vi iaf, no big deal.
/Fridaybrew

Kort svar:
Ja, och du behöver inte frysa den innan.
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
Jag fryser också kött o färs innan, har fått för mig typ bakterier dör då.

#13 Bakterierna "somnar" och sen under upptiningen så vaknar de och växer till och blir fler.

Precis, plus att katter tål bakterier så varför skydda dem från någonting som de inte behöver skyddas mot?
Vid frysning försämras ju alltid näringsvärdet lite och så som jag ser det har man både gjort sig själv onödig jobb samtidigt som man försämrat kvalitén en aning på köttet.
Men det är ju bara petitesser, huvudsaken är ju att katten får sitt kött rått!
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~