Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 939 ggr
kristinah
0

God morgon 10.6

Åter en solskensdag. Vaknade kl 11:15 av att min sambo började skratta högt och hjärtligt. Vet nog inte riktigt vad som var så roligt med en annorlunda väckning var det.

Skall nog inte göra så hemskt mycket idag fast jag har tusen saker att göra. Tänker helga vilodagen som det stod i Katekesen man var tvungen att kunna mycket utantill då man gick i skolan.

Tittis Vimsan fick strömming, så också Joppe och Jomsan men Jomsan fick sina klippta i småbitar medan Joppe slukade strömmingarna hela.

Ha en bra söndag!

Titti
0

#0 …och Vimsan tyckte att strömmingarna var Jättegoda! Räcka ut tungan

Hon har äntligen kommit underfund med hur man äter dom hela. Förrut så delade jag strömmingen i bitar, men det är jag egentligen för lat till. Får väl vara någon måtta på att skämma bort henne. Oskyldig

Här skrällde väckarklockan 07 i morse. Sedan dess har det varit full fart på mig. Först till jobb…och så hem…för att kunna fara bort igen…och hem…och snart på jobb igen.

Nu har jag ställt till så att jag inte har någon bil, för den har min sambo och min brorson skruvat bort växellådan på. Ska vara en liten remont på den. Dessutom så hittade dom en hel del slangar som var spruckna.
Under tiden så planterade min yngsta bror, hans "sambo" och jag tomatplantor där hos min bror.
Och just fick jag ett "knäppryck" här hemma och planterade mina tomatplantor (Vimsan assisterade mig - mycket intressant när matte vattnade). Kommer att bli både röda (Moneymaker) och gula (Pärontomater).

Men nu ska jag ta och fixa i ordning mig. Ska snart fara på jobb, men nu blir det att ta cykeln. Flört

rulda
0

kom precis hem från jobbet. Sambon ligger och sover med hög feber så försöker smyga runt i lägenheten… hoppas att han inte smittar mig jag har ju semester om några dagar!

Destany
0

Jag vaknade vid 10 idag.. har varit o jobbat kväll .. det var varmt.. puh.. Puma har inte varit riktigt bra idag, hon har kräkt o varit trött. nu ikväll åt hon lite torrfoder.. blir ju riktigt orolig för henne.. vägde henne idag o sen den 17 maj så har hon gått upp 2 hg..det e bra för henne så nu väger hon 3.5 kg.. Zorro vägde 6 kg idag..