Låt mig få presentera....
*KungsgardenCats Origin from Zakouma 
Var och valde bengal idag hemma hos Ullis på KungsgardenCats, en av de bättre dagarna i mitt liv, helt klart :)
Hade 5 kullar att välja emellan, några tingade men väldigt många lediga.. Inte nog med att jag vill ställa ut också, det fanns ju så många fina att välja mellan! 
Men med väldigt god hjälp och "vägledning" vad som passa bäst för vad så slutade det med denna lilla pojke på 4 veckor 
Jag döpte honom till Origin from Zakouma på grund av att det var Afrika tema på O och Zakouma är en nationalpark i Afrika. Origin betyder ursprung så den totala översättningen blir då alltså "Ursprung från Zakouma" 
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Nämen gud en sån söting.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
Åhhh en bengal! Jag har en bengal hemma hos föräldrarna. Dom är sååå vackra. Min är nog inte riktigt som en bengal, eller en katt överhuvudtaget, ska vara till sättet men han är den mest underbara katt som finns
. Din va såklart superfin precis som alla bengaler är!
#5 Han smälter hjärtan helt klart 
#6 Bengaler är underbara djur / kattras.. Denna linje är även otroligt lugn och kurrar gärna 1 gång extra bara för att försäkra matte/husse om att de njuter
en puss då och då bjuds också på! Lille Origin tackar för komplimanger!
#7 Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte riktigt hur en bengal ska vara
. Många säger ju att dom är vilda och inte alls lämpliga som husdjur men det tror jag inte på. Min är väldigt speciell så jag är rätt övertygad om att han inte är riktigt "normal"^^. Det är verkligen den vackraste av alla katter! Älskar namnet på din också, passar honom perfekt!
#8 Allt beror helt enkelt på linjerna
Många av de importerade katterna från USA har ett underbart temperament, inte alls lika mkt av de vilda… Denna hane har en pappa som kurrar och pratar mest hela tiden, en riktig charmör helt enkelt.. Mamman är likadan 
Allt handlar ju om vad man söker som köpare, för mig är en mysig katt med härlig personlighet det viktigaste, sen att jag får ett toppen utseende på köpet är underbart 
Tack, det kändes faktiskt väldigt rätt när jag kom på det, funderar på att kalla honom Kenai till vardags ^^
#9 Jasså är det USA man importerar ifrån nu. Min är ju ~8 år nu och hans föräldrar kom ifrån Australien. Fast han kommer ifrån en kass uppfödare och har ett berg (Mount Everest!) av hälsoproblem. Ledsen för allt ot, det va bara så kul att se en bengal
. Kenai är super fint!
#10 Hehe ja, denna uppfödare äger Europas mest vinstvinnande samt den största i Europa (9kg!) och han är importerad från Absolutelys Bengaler i Idaho, USA…
Han är vrålsnygg och så elegant!
Trist när uppfödare inte avlar bättre än så :/ Hoppas han klarar sig länge till ändå!
Inget att be om ursäkt över, jag är minst lika exalterad som du är 
Bifogar en bild på Cooper (bjässen på 9kg) när han får klorna klippta idag…
Som en liten leopard. Otroligt vacker! 
#11 Haha Phoenixs (min bengal) pappa vägde 10kg! Enligt uppfödaren i alla fall. Han är en riktig kämpe, veterinärerna sa först att han bara skulle leva i drygt två år så han har redan visat världen att inget kan slå honom! Ingen älskar livet som honom vill jag lova. Cooper är underbart vacker!
#12 Bengalen är en korthårig kattras som ursprungligen började som en hybrid mellan tamkatt och leopardkatt 
#13 Det kan ju kanske vara den största levande, ingen aning faktiskt
men ja, de kan bli riktigt stora ibland XD Underbart när dom lyckas övervinna dåliga odds, man vill ju aldrig bli av med sin kära familjemedlem <3
#14 Kanske det, vet inte om han lever än dock. Tycker bengaler är väldigt fascinerande när det gäller vikt. Phoenix har alltid vart mycket tyngre än vad han verkar, man får sig verkligen en chock när man lyfter han. Tror han väger 7-8kg fast då är han lite överviktig också, men mest är han bara "big bones"
. Jo jag är så glad att han kan leva ett fullt liv trots sina dåliga kort i livet! Är det din första bengal eller är du en veteran?
#15 Okej ja det får väll fortsätta vara ett mysterium ;) Ja allt beror ju på linjerna hur stora dom är, honorna är ju oftast grymt mycket mindre men minst lika fina :) Dock vill jag ha 2 stora hanar att mysa med ;) Det är min första bengal & katt i huvudtaget, har bott hemma till början på juni med en allergisk familj så nu tar jag chansen när jag äntligen flyttat. Bengalen har vart en favorit sen jag var 12 år, även denna uppfödare och nu är jag snart 19 :D

Gud så söt:)
Vilken sötnos 
Min sambo blev riktigt förtjust i Bengaler när vi träffade två sånna på Husdjursmässan så i framtiden kommer säkerligen en Bengal flytta hit 
//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se