Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1397 ggr
[MittNamn]
1

namntorka..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag kan inte komma på vad för namn som jag vill ge till min lilla kissekatt vill ni hjälpa mig?

jag vill inte ha namn som typ smulan, tussen och molly..

lägger till en bild här nedan, som kan vara lite halvdan kvalite då den är tagen med mobilen..

Namiko
0

Dom namnen som dyker upp för mig är Rapunsel, Rufus, Ragatuss eller nästan vad som helst med bokstaven R. Galet söt katt är det iaf.

Något jag brukar göra annars är att komma på några bokstäver jag tycker om som kan passa djuret och försöka få ihop något namn av det.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Sjöholm i Hålan]
0

Ser ut som en liten Signe :-)

Fridaybrew
1

Fire and Ice = som blir Fice (fajs)

/Fridaybrew

EddaM
0

Amphiba (groda på latin)

Bufo Calamita (stinkpadda) Hon är ju padda din lilla och därför kom jag o tänka på just groddjur. Det finns massor av roliga namn innom den gruppen och Bufo Calamita är förvisso kallad stinkpadda på svenska men har ett vackert namn =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

[MittNamn]
0

Det är ju som ni kanske anat en hona, men jag tänkte att det är lika bar att tillägga det,

Signe.. jag hade faktist Sonja i åtanke.. men jag vågar inte döpa henne till det då min plast-farmor (min mammas-sambos-mamma) hette det o hon gick nyrligen bort

[MittNamn]
0

jag vill gärna att ni öser på med massa namn!

[MittNamn]
0

skulle nog föredra namn på två, max tre stavelser

Jina
3

Stella

Vidgar
0

Idun eller Ilma?

Tänkte föreslå Tindra, men det heter ju min kanin så :P

[Highonbluetomorrows]
0

Jag tycker #8s förslag Stella var väldigt fint, på S (så katten hör det bättre) och två stavelser.

Thaeri
0

Det där ser ut som en Frøkun Ketta tycker jag (frökon tschetta, med o som i "bott") Tungan ute

Betyder helt enkelt "Fröken Katt" på färöiska.

Vet inte vad det är riktigt, men liksom hela hennes uppsyn säger att hon ska ha en titel, inte bara ett namn.

Midgårds
0
whiteangel2
0

Tass

Marre

Erina
0

Skrållan, Selma, Daisy, Misty, Trixie, Elsa, Zelda

Lynxkissen
0

Sandy eller Tessla tyckte jag passa :)

[MittNamn]
0

jag har nu några namn-ideer som jag inte riktigt kan välja mellan, tror ingen har föreslagit någon av dessa med det är iaf Soya, Sonya, Tetris Ozora eller Mazarin..

IceJossan
0

Soya och Tetris gillar jag på henne :)
Men här kommer mina förslag! Fetmarkerade är de jag tycker skulle passa bäst enligt hennes utseende.

Amarie
Ayoko (=afrikanska: Den som sprider glädje)
Anisa (=arabiska: Vänlig)
Aiko (flicka) (=grekiska: älskat barn)
Biscaya
Boo (=franska: vacker)
Charmonie
Chalice
Chaya (=bengali: skugga)
Damanda
Emisa
Ema (=älskad)
Emanda
Elice
Fiolin/Fiolina
Frida
Hanna
Jenna
Jenny
Jinx (=latin: förtrollning | a charm)
Marie (=grekiska: älskad)
Mandolie
Melodi
Melodisa
Melodix
Mercedes
Moaliza (musiker)
Maleia - Beloved (Hawaii)
Stephanie/Stefanie
Sofin/Såfin
Tenise
Toki
Zanna
Easanna (=irländska: vattenfall)
Mariluna (vinsort)
Periquita (vinsort)
Sondraya (vinsort)
Tassinaia (vinsort)
Tatachilla (vinsort)
Tjajka (bilmärke)

Rosenlind
0

Har hört att det är bra att ha namn med S i, då katter lyssnar bra på det ljudet.

Jag vet inte om det stämmer.

Stina, Selma, Söta My, Särla, Sigrid, Sara, Sigbritt, Siggan, Mysan

indra-bus
0

Indra

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

emeliie-96
0

Luva, Dimma, Blessie eller kanske Ninja :)

zandrisen
0

Finns massa fina namn men några jag tycker är fina och kanske skulle passa är Vilja, Elda,Cera,chili,decibel eller zora :)

Julle-A
0

Donatella(Tella), Suki - "den som är älskad" på japanska,  Saga, Sanya, Charlie, Chéri, Nikita

[MittNamn]
6

det vart till slut en Amaltea av kissen, var o chippade henne idag så då fick jag allt bestämma mig :)