Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1548 ggr
caroline_blom
0

katt smet ut. hjälpen

Vi är hos svärfar och tog med katterna. Vår en katt som är van att gå ut hemma smet ut. Vi har inga stora vägar runt oss utan bara en camping och en hamn. Vi har letat och ropat. Ingen katt kommer. Han har varit borta i 2 timmar. Kan de komma bort ???? Hjälp !!!

Jourhemmet
0

Gå även ut i natt och ropa, ställ ut mat.

caroline_blom
0

Ingen katt än….:'( Vad tror ni. Kommer han hitta hit? Vi har ropar, ring i klockan. Gått med vår andra katt. Hjälp!!!!!

caroline_blom
0

Vill inte veta. Men det flesta katter hittar tillbaka ?

Rumblebee
0

Sätt även upp lappar i området. Även om ni kanske åker hem innan katten har kommit till rätta, så kan ju den som hittar katten alltid höra av sig till eran svärfar.

Är katten kastrerad? Annars finns det en risk att han är ute på friarstråt, och då kan dom vandra långt.

caroline_blom
7

Katten är hemma,,:-)

Brajg
1

Ooo skönt :)

Hittade ni den eller kom den hem på egen hand ?

thildatessie
0

Vad bra att katten kom hem!

saga97
0

två timar är ju inte så mycket

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

Fridaybrew
5

Allt är relativt #8 tex så tyckte jag 15 sekunder var för mycket när min innekatt råkade ta sig ur sin sele när vi var på promenad. " timmar på nytt ställe är helt förståerligt upplevas som lång tid.

Sen om man nu tillhör de som låter sina katter bo utomhus och aldrig släpper in tja ja då fnyser man ju såklart åt hela problematiken om man saknar empatin att sätta sig in i känslostromen TS upplever.

/Fridaybrew

saga97
0

nej sån är inte jag om en katt är borta i 10 tim bir jag orolig men 2 tim då vill dom noginte gå hem och då är de baraatt vänta nån timme såär dem hemma eller så letar man katten är den inte van vid stället så tror jag inte den hunningt så långt

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

line84
0

#10 Är katten inte van vid stället kan det hända mycket på två timmar.

thildatessie
1

När min katt rymde ut genom ett fönster och var borta i runt två timmar var det några av dem värsta timmarna i mitt liv!

[Thiah]
0

Idag togs sig vår kisse ut ur sin sele. Han var stressad, rädd, bet sönder husse medan han försökte lugna ner honom + sprang iväg  på, för honom, okänd mark med mycket hundar. Vi fick tag på honom 10 m bort där han gömt sig och börjat ropa efter familjen.

Sammanlagt var han lös 1 minut men det stressade mig lite mycket som honom.  Som tur är så är vår hankatt så familjekär att han gömde sig och berättade högljutt att "kom och hämta mig jag är rädd".

Fridaybrew
0

Tur att ni fick fatt i kraken =) Glöm inte bort att åka till vårdcentralen med kattbetet omgående.

/Fridaybrew

[Thiah]
0

#14 vi ska hålla koll på dem, de var många men inte djupa och dom är vältvättade här hemma (jag är vårdutbildad + har rätt material hemma Glad)

Men jo, jag var otroligt glad över att pojken är så "mammig" som han här. Han lugnade ner sig så fort jag fick tag i honom men husse dög inte alls mera Rynkar på näsan. Hemvägen skedde genom att jag bar honom i en korg + hade min hand vid hans ansikte hela tiden.

Dumma oss människor så här i efterhand men nu är vi en lärdom rikare när det gäller vår katts beteende + personlighet.