Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1899 ggr
thildatessie
0

Kattliv!

Någon av er som prenumererar på den tidningen? Värt? Rekomenderar ni någon annan? :)

Lynxkissen
0

Jag prenumererar på den och tycker den är jättebra! Längtar jämt till den ska dimpa ner i brevinkastet. Vissa nummer är ju bättre än andra, men så är det ju med alla tidningar^^

thildatessie
0

#2 får nog börja jag med Glad Hade Härliga Hund innan men det känns inte lika kul nu när jag inte har hund hos mig (han stannade hos mamma och pappa när jag flyttade)

Hawknestgrove
3

efter sex år så har jag slutat. Tycker att de bagatelliserar problemet med huskatter och kattungar till höger och vänster.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

thildatessie
0

#3 Okej, min kompis som är påväg hit nu har köpt med sig tidningen. Får se vad jag tycker! Har ju iFokus annars men det är kul att ha något att hålla i med och ha kvar ;)

[sakring]
0

Prenumererar, men allting de skriver tycker jag inte om. Men det är mig veterligen den enda Katttidningen som finns i Sverige.

Lynxkissen
0

#2 Har inte läst den tidningen.

Jag håller inte heller med om allt som skrivi i tidningen men tycker att den är intressant och läsvärd. Ibland är det bra och jätteintressant läsning medan andra gånger kan jag tycka att det inte står så mycket. Men jag gillar den, och som sagt så är det ju den enda kattidningen i sverige. Pressbyrån har dock en till-tidning fast på engelska om man vill läsa den med. Men har inte läst den.

Vad tyckte du om den?

[MonEnil]
0

Jag har prenumererat i alla år den funnits och tycker det är roligt när den kommer. Folk som intervjuas kan ha en syn på katter man inte gillar, men man håller ju inte med om allt man läser i andra tidningar heller.

thildatessie
0

Tycker om den och ska börja prenumerera!

Thaeri
0

Har inte SVERAK en tidning också? Fast den behöver man kanske vara medlem för att få iofs…

pebb
1

Jupp sverak har en medlemstidning som hter Våra katter som är väldigt bra. Det är bara att gå med i en kattklubb så får man hem den, pris varierar mellan olika klubbar.

thildatessie
0

#9 #10 ska kolla. Hur gör man för att gå med och hitta olika kattklubbar?

Hawknestgrove
0

Om någon är intresserad, så har jag några nummer kvar av äldre Kattliv. Jag la ut dem alla på Tradera förra sommarne och några äldre blev kvar.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

pebb
0

#11 Gå in på sveraks hemsida så finns det en rubrik i kolumnen till vänster som heter kattklubbar och där kan du söka dig vidare. Man kan även köpa gamla nr via sverak.

thildatessie
0

#13 okej!

[sakring]
0

Brukar passa på att läsa SVERAKs tidning hos vetten men jag tycker inte den är särskilt bra. Det handlare enbart om raskatter. Brukar lämna minagamla ex av Kattliv till samma veterinär och konstaterar att de försvinner.

thildatessie
0

Jag "stannar" nog på kattliv nu :) får se i framtiden. Funderar på en annan tidning med men jag får se vad ekonomin tillåter sen :)

[MonEnil]
0

Man är inte tvungen att vara med i en Sverakklubb för att få Våra Katter. Man kan betala 300 kr för en prenumeration (6 nr/år). Den handlar inte bara om raskatter, men ger ett mindre glättigt intryck än Kattliv.

Jina
0

SVERAKs Våra Katter kan man väl prenumerera på utan att tillhöra klubb såvitt jag vet.

[sakring]
0

# 17 Det jag läst har till stor del handlat om raskatter och utställningar mm. Det är i större utsräckning en tidning för uppfödare än för gemen man.

thildatessie
0

#17 Vad menar du med glättigt?

Har en känsla av att kattliv är mer för mig så jag testar det nu. Lär mig nog mer här men kul att få läsa i en tidning med :)

[MonEnil]
0

#20 Jag menar att Kattliv känns lite lättsammare och glassigare, av lite mer "feel-good"-karaktär.Cool

thildatessie
0

#21 okej Glad Är inte intresserad av varken avel eller utställning just nu så det passar nog inte mig.