Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 2313 ggr
giffan
0

Katter och allergi

Kan katter bli pollen allergiska? Har en katt som snörvlar och nyser, har gjort så en tid så jag har slutat tro att det skulle vara något allvarligt då hon inte blir riktigt sjuk. Hon är faktiskt som vanligt förutom att hon snörvlar och nyser lite. Men inget rinn i ur näsa eller ögon. Pigg och glad och jagar och leker som vanligt, äter och dricker gör hon oxå…

Så det jag funderar på är om det kan vara pollen? För allt började när våren kom.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

viciouscircle
0

Vad använder du för Kattsand? :) Min ena katt nös utav bara tusan för några månader sedan.. Nysattacker på ca 10-20 nysningar på en gång! Hon snorade inget direkt.

Trodde först det var jag som hade dammigt hemma;)) Men sen kom jag på att kattsanden (Pussi compact heter den tror jag) brukade damma utav bara tusan och vi hade nyligen bytt till en sån där kattlåda med tak och grejer. Blev väl antagligen för dammigt där inne när hon kraffsade runt.

Efter att jag bytt sand till en som inte dammar så har hon slutat nysa :)

Eller så kanske det är pollen.. Det kan jag inte svara på :)

giffan
0

#1 Just den här katten går nästan aldrig på lådan, hon gör sitt ute, och dom gånger hon går på låden kissar hon bara och kraffsar inte över. Jag använder ever clean

~ Anneli ~ 

viciouscircle
0

#2 okok. Ja då kan vi i alla fall utesluta sanden då :)

giffan
0

Har nu bytt tillbaka till den mat vi gav tidigare,,, och nu har katten slutat snörvla. Så det blir till att köpa den maten som är ganska så mkt dyrare…Men men…

Maten var det enda vi kunde komma på att vi hade gjort skillnad på…  undrar bara vad det var i den billigare maten som hon tydligen inte tål…

~ Anneli ~