Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 1574 ggr
thildatessie
0

Hur mycket mat ger ni?

Ni som bara ger mjau blötmat eller Pussi´s. Jag ger varierat mellan dem sorterna. Känns som att jag får springa till affären hela tiden trots att jag köper mist 5-6 burkar åt gången till två ettåriga katter.

[Anunnaki]
0

Menar du Mjaus konservburkar och i så fall vilken storlek eller menar du Mjau brickpack?

Köper du Mjaus brickpack på cirka 370 gram får du räkna med nästan en förpackning per katt och dag eller åtminstone 2/3 förpackning per katt och dag.

thildatessie
0

#1 oj! Menar burk! 635 g. Pussi´s 400 g Glad

fvanilla
0

Jag tror en katt på runt 4kg äter runt 220g-240g blötmat per dag? Så det går nog åt snabbt, kan jag tänka mig. Beror oftast helt på vikt, aktivitetsnivå, aptit, ålder etc.

thildatessie
0

Mina är två ettåriga kastrerade hanar med energi till tusen. De väger ca 3 kg.

Jourhemmet
0

Alla katter har fri tillgång. Handla på nätet så slipper du springa till affären.

thildatessie
0

#5 Ok, gör du det? Vad betalar du så? Jag ska till Gekås i Ullared snart och då brukar jag köpa ett lager.

Jourhemmet
0

Finns massor med hemleveransföretag. Zooplus.com, zoomarknad, hemfoder, Animalen. De flesta brukar ha en gräns vid ca: 500:- då är det fraktfritt.

thildatessie
0

#7 Okej, får kika runt ikväll :)

fvanilla
0

Då är nog runt 200-220g kattmat runt det de skulle äta, om inte mer.

Online finns b.la zooplus.com. Köper du för över 69 euro får du allt fraktfritt, över 100 euro får du en -5 euro-rabattkodsavdrag. De säljer ofta Mjau/Bozita (de på burk heter även Bozita i utlandet) och Pussi (Felix utomlands) jättebilligt oftast (runt 8,6kr burken före rabattavdrag). Hemfoder.se har just nu kampanj på Bozita, och med koden headbangers så ger det 100kr rabatt om du köper för över 300kr (men köper du får 500kr får du billig frakt, om jag inte misstar mig). Foderbilen.se är en annan populär onlineaffär. Super.cat säljer en del foder. Zoomarknad.se brukar ha en del kampanjer och billigt! Flera utav dessa har hemleverans, t.ex Zooplus, Hemfoder och Foderbilen. Vet inte ang. SuperCat eller Bromma Zoomarknad.

(Tåler dina katter Mjau så tåler de nog Bozita med, så!)

Tilla_
0

Jag springer också till affären stup i kvarten, har tre katter som äter Mjau (tetra) och det går åt minst en förpackning om dagen. Jag brukar köpa på mig 10-20 tetror när jag är och storhandlar iaf, då blir det inte lika mycket spring. ^^

thildatessie
0

#10 antar att folk tittar lika mycket på dig som på mig när jag handlar då Flört

#9 Tack för tipset!Glad

fvanilla
0

#9 inga problem, hoppas det blir mindre springande nu fram och tillbaka mellan affären nu ;)

thildatessie
0

#12 ja :)

[TeamGolden]
0

Våran katt är så kinkig, han äter aldrig på samma tider, men det är även pågund av att han är utekatt. han kan ibland vara ute i hela dygn och äta sig mätt på möss. så det är väldigt olika. 
men gammelgubben får som han vill på ålderns höst, han har fri tillgång till torrfoder för gamla katter, sen är hans favorit Pussi Oxkött :-) en burk tar väl kanske 1-2 dagar att ta slut. det är det enda jag vet, så lite svårt när han inprincip kan äta ''vad som helst'' när han är ute..
Han vägr ca 4-5 Kg och är inte så snabb och kvick längre och somsagt 1 burk per dag och 1 Dl torrfoder ;)

thildatessie
0

#14 Ger också bara Pussi´s oxkött då det är det som har funkar i burk. Kalkon gick ok. Anka i sås (tetra) resulterade i katastof… magproblem. Samma sak med kycklig och lever eller vad det heter…. Man får testa sig fram ;)