liten bula av något slag
Hej! Jag har upptäckt en liten liten bula eller liknande vid låret eller nära, på min katt. Trodde först att det var en fästing eftersom hon varit ute då vi varit hos min mamma. Men det är ingen fästing, utan det är en liten, liten bula/böld. Vet inte hur jag ska förklara det på ett bra sätt, men det är ett "hål" i mitten av detta ser det ut som. Borde jag ringa veterinären imorgon eller tror ni bara att det kan vara ett bett av nåt slag? Vet inte, gillar t.ex. mygg katter eller kan det ha varit nåt annat? Jag gissar på att det inte är nåt allvarligt, hon beter sig precis som vanligt och så vidare, men jag som kattägare blir ändå nojig. Vad tror oh tycker ni?
Kanske har suttit en fästing där? låter som ett bett av något slag iallafall
Ja, jag har ju tänkt det med. Men nu har det varit där ett tag, eller ja, ett par veckor. Men har inte funderat riktigt mer förrän nu. Ser ut som när man fått ett myggbett typ, men vet inte hur länge ett bett stannar kvar. Är inget som växt eller så iaf, så är väl bra. Antar att jag bara är lite nojig..
Kan också säga att när vi kollat i hennes päls under föregående veckor så har vi inte hittat en enda fästing. Kan de sätta sig och sedan lossna av sig själva? Har läst att fästingbett kan lämna bulor som stannar kvar några veckor, men konstigt när ingen av oss plockat bort någon fästing…

Jäpp, fästingar släpper och hoppar av när de ätit färdigt. Va hos en kompis som har hund och hittade nåt som liknade en vindruva på golvet. Det va ingen vindruva, utan en blodstinn fästing. Fyyy, vad äckligt!!!
Hehe usch! Jag ringde vet ändå bara för att rådfråga. Men hon trodde inte att det är någon fara utan det lät son att det varit en fästing. Men skulle hålla koll på det så att det inte växer, blir värre eller börjar vätska sig. Elvy kolla så det försvinner inom några veckor, annars ska jag ringa igen :)