James wellbeloved kattmat
Köpte jag idag. Någon som har erfarenhet av denna?
Jag har gett mina katter det under några år och Lukas mage har fungerat fint med det fodret och alla 3 verkar gilla det, t.o.m. fröken kräsen i maten. Jag har alltså varit riktigt nöjd med fodret.
Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus
Så bra! För har en katt som är dålig i magen av royal canin som jag har nu samt att de får mjau blötmat en gång om dagen så såg jag detta i djuraffären och tänkte att det lät bra så ville testa
tack för svar!
#2 Lukas mage gillade inte heller Royal Canin och även andra foder jag testat men detta gjorde underverk för hans mage. Nu får han bara mjukmat och det fungerar också bra, så det kan ju vara något att testa om det skulle vara så att detta foder inte skulle funka för din kisse.
Ja, något särskilt märke på den mjuka du har?
Jag köper Mjaus tetrapack på Maxi. De är ju varmt rekommenderade här inne och så tycker jag det är grymt smidigt med tetrapacken.
Aha, ja jag kör med den stora burken med mjau så
men tror det är den han blir lite dålig av men det märker jag ju nu när jag byter torrfoder. Blir blandat nu i början för har ju kvar den gamla men…
Jo, men det är bra. Blanda lite först och sen mer och mer. Då blir det mindre risk för att magen krånglar.
Toppen
tack för svar!
Bara kul att kunna hjälpa för en gångs skull. :) Kom att tänka på en sak. När Lukas fick torrfoder och mjukmat om vartannat så reagerade han på mjukmaten. Men nu när han bara får mjukmat så blev det mycket bättre. Så testa det om det inte hjälper med JW. :)
Smart! Är så van från förra katten att kunna blanda men klart alla inte tål det! :)