Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 893 ggr
bianca100
0

Kattlåda???

Ja, vilken kattlåda ska man då välja? jag anser att kattlådan PeeWeeGlad är bäst, just därför att den nästan inte luktar någonting alls! Jag köpte en PeeWee med tak för 499:- men den utan tak ligger på 399:- lite dyrt men i gengälld kan man få ner kostnaderna för vad vanlig Kattsand kostar.

I kattlådan använder jag vanliga eldningspellets 8 mm de är billigare och fungerar lika bra som PeeWees egna träpellets en stor säck på ca 16 kg ligger på ca 50-75:- tar alldrig slut Flört

Jag har testat massa olika Kattsand sorter allt  från everklean (dyrt) till billiga, men inga har varit luktfria och svåra att hålla efter. Oftast har sanden legat utspridd över hela toaletten efter katten varit där och det har luktat fruktansvärt redan efter en dag Rynkar på näsan

Jag kan varmt rekomendera denna träpelletslösning den är: REN, MILJÖVÄNLIG, LUKTAR MINIMALT, KATTSÄKER (inget damm som katten andas in), BILLIG…

Kola in länken

www.peewee.se

Jourhemmet
0

Pellets hatar jag personligen. Luktar illa, mycket odryg och katterna tycker det är obehagligt att gå på.

Jag har höga förvaringslådor från Rusta med Extreme Classic i. Massor med jourkatter och det luktar ingenting här hemma.

jollycox
0

Jag älskade peeween, tyvärr gjorde inte min ena katt det. Då hade han ändå en annan låda med en annan sand i men han bajsade ändå utanför peeween. :(

#1 Tänker du på toalätt? för peeween är inte odryg, luktar knappt om man tömmer den undre lådan så ofta som behövs innan det börjar lukta(individuellt).

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin