Hur ofta borstar ni?
Halloj!
Jag har en semilånghårsblandis som hårar rätt mycket… Blir gaaaalen på allt hår på kläder och möbler 
Hur ofta borstar ni era långhårskatter? Och hur ofta måste ni dammsuga?
Jag har en katt, inga barn…
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus

När det är som värst så borstar vi den katt som hårar mest varje dag. Hon kan ibland fälla enormt mycket, så då blir det furminator och andra borstar.
Jag har accepterat att min tygsoffa kommer vara full med hår efter några dagar även fast jag borstar mina katter ordentligt. Håret tar liksom aldrig slut.. Så jag borstar den korthåriga ett par gånger under några dagar när det är som värst bara.. och den långhåriga ett par gånger i veckan men mest för tovornas skull (har inte haft henne så länge så har inte fått uppleva den där jobbiga släppa-päls tiden än). Resten dammsuger jag helt enkelt upp från soffan 2 ggr i veckan.. golvet nån gång i veckan.. >< Efter att ha försökt borsta bort det lösa på den korthåriga i 12 år har jag insett att det inte är någon idé. Det måste damsugas och rollas bort från kläder i vilket fall.. Soffan fungerar ju 1000 ggr bättre än min karda. xD
Ja furminatorn är ju överlägsen!!! Fastnar inte mycket hår på den vanliga kardan inte…
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Jag borstar min raggis varannan dag med vanlig karda och med en trimkarda (som furminator fast annat märke) en gång i veckan. Tyvärr måste jag ändå rolla mina kläder varje dag :P Dammsugar gör jag en-två gånger i veckan. Störs inte så mycket av lite päls på golvet. Värre tycker jag om smuts.