Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 613 ggr
deedee
0

Äldre pigg kattherre söker hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hjälper en vän:

"VI SÖKER AKUT NYTT HEM TILL KATTEN BOSSE, om inget hittas snart kommer han tyvärr att avlivas. 

TILL BOENDE I HELA SVERIGE, SAMT NORGE OCH FINLAND!!!! Bosse kan fraktas från norr till söder eller från norr till mer norr, väster, öster, vars som helst.

Min och mammas älskade vän katten Bosse, måste nu tyvärr akut ha en ny bostad på grund av sviktande hälsa hos mamma. Vi är oerhört tacksamma för all hjälp vi kan få, sprid vidare alla du kan tänka dig skulle kunna vara till hjälp.

Bosse bor i Umeå. Han är 16 år och vid god vigör för åldern. Han är ensamkatt, van att gå ut och in på kattstege. Kan inte vara innekatt. Lite skygg för främmande, tycker inte om barn, då springer han och gömmer sig. Inte hundvan. Han är inte vaccinerad eller id-märkt. Mot dem han lärt känna är han kärvänlig och kurrar högt som en motor. Han har aldrig rivit eller bitit mig eller någon han känner. Ganska stor (6-7 kilo) och randig med vit haka, tassar och mage. Mycket vackra gröna ögon. Tyvärr är han nattdjur och det betyder att han måste kunna gå ut och in även nattetid, annars jamar han högt. Det går att lösa med kattlucka, och kostnaden får vi lösa.
Har tidigare haft urinstenar, men med rätt kost som jag köper hos veterinären har han varit frisk rätt många år nu. Maten blir inte dyrare än den man köper på mataffären. Använder kattlådan, som han ställer hygieniska krav på förstås. Eller går ut.

Drömmen vore förstås att han får bo på landet. Han är bra på att fånga möss.
Om du själv kan tänka dig att bo med Bosse, eller känner någon som eventuellt skulle kunna göra det, så är jag oerhört tacksam om du hör av dig!! Det är som sagt akut. 

Skriv till mig Kristina för kontakt, eller ring mig på 076 820 98 04"

Så hör av er till Kristina direkt, inte till mig (deedee)!