Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1101 ggr
mau5
0

Kattopter :D

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Detta kan vara det BÄSTA jag NÅGONSIN sätt!!! En kille har gjort om en död katt till en flygande helikopter. Kunde inte sluta skratta när jag tittade på videon. En radiostyrd flygande katt, haha Skrattande

Skulle gärna vilja ha en sådan!

Vad tycker ni om den?

Juliaskaniner
5

så helvetes dumt gjort!, man gör inte leksaker av döda djur!!!

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

nottheonly
3

väldigt respektlöst tycker jag.

[silkesnosen]
1

TS du för mig ..är märklig…skulle du vilja ha farfar omgjord till helikopter…den dagen han avlider?

mau5
0

#2 Det är konst.

#3 Varför jämför du katter med människor? Men svaret på frågan är nej.

[silkesnosen]
6

#4 nej ,det är inte konst, det är ett försök till provokation och allmän smaklöshet.

Alla levande varelser anser jag har rätt till ngn typ av respekt….framförallt en älskad familjemedlem….alternativt så var ägaren olämplig som husdjursägare.

viciouscircle
4

Jag håller med silkesnosen.

Alla individer, människa som djur, har rätt till respekt.. Tror ingen hade skrattat om det var en människa dom gjorde om på det sättet. (Och nej, det hade jag inte heller gjort). Tycker det är tragiskt att så många bara skrattar åt det och inte tänker efter.

mitzerl
3

Mådde illa bara när jag såg bilden. Vill bara kräkas!!! Gråter

Människan som gjorde denna måste ju vara helt sinnessjuk. Det där är inte friskt.

Hur kan man skratta åt något så totalt respektlöst, sinnessjukt och känslokallt? Bara för att djur inte är människor så skall man inte kunna behandla djur hur som helst. TS, tänk om någon gjorde så med ditt älskade barndomshusdjur?

Sackum
2

Personligen tycker jag det är ganska vidrigt och smaklöst, men jag lägger ingen värdering i det då jag inte anser att döda individer har några rättigheter. Och jag skulle tyckt precis samma om det gällde människor.

Men jag förstår verkligen inte varför du tycker det är okej att göra såhär mot katter men inte mot människor, vad är skillnaden egentligen? Ingen av de helikoptergjorda individerna bryr sig, en människa har sina anhöriga och en katt har sin familj. Jag ser ingen skillnad.

IceJossan
5

Varför skulle man inte kunna jämföra katter med människor? Vad gör katter så mycket mindre värda än människor? Eller snarare: Vad sjutton gör människor så mycket mer värda än djur?! Det är inte djuren som skapar förödelse och förstör, de lever bara sina egna liv.

Så: Du tycker inte att det är okej att stoppa upp och göra en helikopter av en avliden människa, men hur i helskotta kan du tycka att det är okej med en annan varelse? USCH!!

mitzerl
2

#8 Du tycker att döda individer inte har några rättigheter. Jag blir rentav mörkrädd när jag läser sådant. Du tycker alltså att man skall kunna göra precis vad man vill med döda människor och djur? Har inte döda människor och djur RÄTT till att bemötas med respekt?

Din kommentar var lika hemsk som bilden. Skrikandes

Sackum
3

#10 Ja det tycker jag absolut att man kan, så länge man inte kränker några anhöriga.

För övrigt, verkligen jätteintressant om du inte är vegetarian! Undrar om det är så himla respektgivande att äta upp någon och vem bestämmer i så fall det? Skulle du vilja bli uppäten efter din död? Hur tror du egentligen de döda djuren och djurdelarna behandlas i slakteriet - ja inte med respekt i alla fall. De behandlas som produkter och inget annat. Här är det en man som gjort en helikopter för att hedra sin katt (om man nu väljer att tro det), det kött du eventuellt äter är från djur som fötts upp endast för att bli produkter och de flesta tänker inte ens på att det är ett djur de stoppar i sig, bara en matbit de köpt i kyldisken. Ska man tala om respekt tycker jag det är respektlöst om något. Jag är vegetarian men det är inte av respekt för de döda, utan för de levande som kan känna smärta och ångest.

Och är du vegetarian, så kan jag bara fråga igen: vem bestämmer vad som är respektfullt och inte? Kött är en extrem objektifiering av djur, tyck då att nästan alla människor är "lika hemska som bilden".

mitzerl
0

#11 Så om man inte är vegetarian så borde man alltså tycka att det är helt okej att leka helikopter med döda husdjur och göra precis vad man vill? Konstig jämförelse, måste jag säga.

Har du upplevt en nära anhörigs död någon gång? Det gjorde jag för ett knappt halvår sen och jag känner mig illamående vid blotta tanken på att du tycker att man skall kunna leka med, kränka och göra vad man vill med en nära anhörigs döda kropp. Gråter

Jag tycker att min pappa är värd och har rätt till respekt även efter sin död.

Sackum
2

Konstig jämförelse? Ärligt, varför då? Du kan väl ändå inte påstå att katten lider av detta, så det handlar ju om hur dess anhöriga känner. Kattens anhöriga tyckte detta var bra, då tycker jag det är okej (dock stort minus för att det kan påverka många människors syn på katter till det negativa, och i den aspekten tycker jag att det är väldigt onödigt). Det är precis som att jag inte skulle vilja att veterinären skulle äta upp min hund efter att den hade avlivat honom, inte för att han mår dåligt av det, utan för att jag gör det. Och jag tycker faktiskt det är ofattbart att du anklagar mig, när det är du som stödjer att man gör objekt av döda djur och inte jag.. ;)

Ja det är klart jag har, både djur och människor. Mina djur begravs för att jag mår bra av det, inte de.

"och göra vad man vill med en nära anhörigs döda kropp" Verkar som om du helt missat att läsa "så länge man inte kränker några anhöriga".

Ingen skadas av min åsikt, så jag tycker att du gott kan respektera den. :)

Denna kommentar har tagits bort.
mau5
0

Tär jag tänker efter så har ni faktiskt rätt. Jag hade aldrig kunnat göra så mot ett djur. Nu får jag ångest :/ Undrar varför jag garvade åt videon, det är bara synd om katten.

#11 Har också sett det, helt sjukt.

Tarotstollan
0

Jag trodde först att detta var ett skämt! Ett mycket dåligt skämt, men dock ett skämt! Tydligen inte, kunde inte ens se videon, det räckte att se första bilden och läsa era kommentarer. Mycket sjukt har jag både sett och läst om, men den här personen måste ju vara sinnesjuk att komma på en sådan här idé!

Spelar ingen roll att katten var död, man behandlar inte ett avlidet älskat djur på det viset. Eller något annat djur död eller levande heller på det viset. Vad skickar inte det för signaler till "sjuka" människor i samhället och barn som härmar allt de ser och hör?!

Angående kvinnan som åt sin mans aska, så var det faktiskt på tvn nu i natt för ca 45 min sen i tv 4!  Jag höll på att spy när jag hörde vad det programmet handlade om. För de som undrar så heter programmet "Mitt märkliga missbruk". Jag har sett folk som äter toalettpapper. badar i blekmedel, äter hårdplast mm. men det i natt tog priset!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Juliaskaniner
0

djuret ska få leva ett stillsamt "liv efter döden". jag skulle inte vilja att dom gjorde en helikopter av mig och la ut på internet så alla kunde skratta åt mig :/

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Denna kommentar har tagits bort.
mitzerl
0

Ni andra som inte heller gillade bilden eller videon, är ni vegetarianer? För enligt Sackum här i tråden har man bara rätt att tycka så om man är vegetarian. Om man inte är vegetarian så "gör man likadant själv" enligt honom/henne.

EddaM
0

Tja jag är köttätare…har tom fött upp tjurar till slakt! Men jag gillar verkligen inte videon för det. Så om man bara får tycka detta om man är vegan eller vegetarian är det ett fel tankesätt det med.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

_Charlie
2

Köttätande djur (vi) äter andra djur, det är inte fel, det är naturligt. (Sedan huruvida djuren vi äter blivit behandlade och slaktade på rätt sätt är en helt annan diskussion)

Djur leker inte helikopter med andra döda djur.

Det är inte respekt att vara vegetarian, det är ett val man gör för att man dels inte vill stödja behandlingen av slaktdjur, och dels förmänskligar djurens känslor. Det är däremot respekt att behandla en död individ med vördnad och aktsamhet.

Så tycker jag. TS tycker vanhelgande är humor. Iskall humor.

Inlägget är låst för nya kommentarer