Zoomarknad ris/ros?
Jag har försökt hitta ett ställe som har allt jag vill ha i mat/kattsandväg och fri frakt hem till dörren, och har nu hittat zoomarknad.se där man får fri frakt efter 500 kr, och hemkörning till dörren efter 20 kilo, som har både Kattsand jag gillar och även bozita och Porta 21 torrfoder som jag funderar på att prova.
Bingo ju!
Men har aldrig handlat därifrån, undrar hur andra upplevt att sina köp därifrån gått? Är leveransen snabb?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Leveransen är mycket snabb OCH det levereras med DHL, dvs så ringer dom upp och talar om när dom kommer. Så tillmötesgående är ju inte posten.
#1 Toppen, precis som jag vill ha det! Jag läste massa om zooplus (?) där det inte alls levererades och eftersom jag varken har bil eller någon som kan skjutsa vill jag inte riskera få ett 30 kg paket "att hämta" på avi. ;)
=)
Jag beställde saker från Zooplus.com i våras och jag fick allt hemkört och uppburet tre trappor upp ända fram till ytterdörren. Väldigt snabbt gick det också. 
#3 Du verkar ha haft tur om man läser zooplustråden. Grattis! 
Beställde 30 kg Kattsand o lite till från dom för 2 veckor sedan. Tog inte många dagar innan jag fick sms om att dom kunde köra ut det. Man skulle ringa nåt nr och bekräfta tiden bara.
Dock hade dom skickat med fel koppel.. mailade dom och ett par dagar senare får jag brev med det rätta kopplet och uppmaning om att jag kunde behålla felskicket (kostade dock bara 30 kr st eller något så var inga stora summor men ändå).
Fick även med 3 småpåsar med kattgodis i "stora leveransen" =)
Kommer absolut beställda där ifrån igen!
#5 Underbart! Då ska jag lägga en rejäl beställning där nästa vecka. Helt underbart om man kan få hem både mat och sand för 2 månader utan att behöva kånka ett jota på bussen! :D Synd att dom inte hade mycket att hänga i granen till de 11 marsvinen jag har, där får jag fortsätta kånka. ;)
De leverade aldrig till dörren när jag beställde därifrån, utan vi fick glatt åka till utlämningsstället i stan. Inte deras fel utan DHL:s dock, antar jag. Blev lagom glad, eftersom jag var hemma hela dagen och inte har körkort - femton kilo på bussen är inte så kul! Men visst det är rätt billigt + helt ok sortiment, och att det är frakfritt över femhundra kronor är ju helt underbart.
Har för övrigt svårt att få tag i dem gällande ett reklamationsärende. Tjejen verkar trevlig men jag vet inte, inte alls sugen på att köpa därifrån igen.
#7 Det var nog ingens fel för enligt deras köpvillkor sker bara utkörning om paketet väger över 20 kilo, under det ska man hämta det själv. :)
#8. Jaha! Inte så konstigt då. När jag frågade på forumet sa alla (!) att de hade frakt hem till dörren så jag funderade faktiskt inte mer på det utan tog för givet att det var så.
I så fall.
Minus: att de inte levererar hem till dörren om man inte beställt över 20 kilo ;)
Inflikar att man kan faktiskt ringa sin lokala butik och höra efter om de kör ut de flesta gör det men har tex 500 kr som minimumköp då. Samlar man ihop till ett stort köp så tror jag ingen butik kommer tacka nej till att köra ut då konkurransen är så stor.
/Fridaybrew