Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 952 ggr
Titti
0

Godmorgon Onsdag 6 juni 2007

Godmorgon.

Efter en god natts sömn så vaknade jag av att väckarklockan ringde. Ingen Vimsan som störde mig inatt. Hon åt ju två strömmingar i går kväll så.
Skulle sparka undan täcket vid fötterna, trodde att jag virat runt täcket runt fötterna, men det var Vimsan som låg där och sov. Hon lär ha varit lite sur på mig igår kväll. Jag somnade med henne på magen och mer minns inte jag, men jag lär ha knuffat ner henne och vänt mig på sida. Men hon fick lite kel av husse så allt vart bra sen.

Idag är det jobbet som gäller för min del. Sjunde dagen i rad. Blää… snart går jag i totalstrejk om inte jag får vila upp mig en dag. Måste få sova ut. När jag kommer hem så ska vi städa är det tänkt. Jr farmor kanske kommer hit på fredag, men det är inte bestämt ännu, är ju skolavslutning på fredag här.

Verkar bli en solig och varm dag igen.

Ha det…

//Titti och Vimsan

rulda
0

god morgon! Jag har sovit som en stock :) kissarna har slutat att besvära mig på nätterna nu inget skrik och inget hoppande på dörrar :) De sover inte i sängen heller. Men varje morgon när min väckaklocka ringer så kommer båda två springandes och ska gosa en massa. Är nöstan sjukt vad gosiga dom är. Det ska klias och klappas över hela kroppen. Om jag inte klappar så kommer båda två och buffar och piper.

Idag är jag ledig :) ska städa och plocka och sitta ute i solen. Har morgonsol på ballkongen så jag och kissarna har solat oss, men det blir för varmt nästan just nu står tempen på 32C.

Specaby
0

Godmorgon!
Även jag har sovit en god natt sömn. Smulan låg inte vid mig inatt heller, hon tycker det är så konstigt att både Aska och Thyra är borta. Idag ska jag kanske åka ut och sola lite vid stranden, kanske ta årets första dopp? Huh, vi får se.

Ikväll/frammåt eftermiddagen ska vi tinga en kattunge! Lycka. Vår granne har ju 4 små ungar hemma hos sig. Skulle ju egentligen bestämma mig förra gången, jag trodde att jag hade det innan jag kom dit. Men när jag väl var där så var det väldigt svårt, så det slutade att jag kom hem funderandes på vilken vi skulle välja igen. Men jag tror jag hittat en nu. Men vi får väl se ;)

Glad nationaldag på er!
SPECABY

evamojje
0

God förmiddag

Önskar jag kunde sjunga samma visa som ovan med en god natts sömn men det har varit en lång natt med knappt 2 timmars sömn.

Jag sov ju i omgångar 20 timmar i måndags då jag hade feber och det verkar som om det var för mycket för jag somnade inte förrän runt 5 och sedan vaknade jag i omgångar till jag gav upp vid 9. Tur att jag e ledig idag men sömnbristen till trots så e det en bra dag med underbart väder och mycket umgänge med goda vänner på agendan *L*.

Så ha en bra Nationaldag allihopa

Eva & Mojje & Busan

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Jenka
0

God dag.

Har inte varit inne här på ett tag. Har varit fullt upp i skolan, trodde det skulle vara lite lugnare så här på slutet men ikke sa nicke, hade sista provet igår. Men om två dagar är det slut :), fast då blir jag istället arbetslös :/

Idag har jag iaf varit i stallet vi var ute och red i ca 2 timmar det var jätte mysigt. Sen kom jag nyss hem fter att ha varit ute med två av min kompis marsvin :)

Ha en fortsatt bra dag!

Jenny

Pia
0

Hoppas ni hade en fin nationaldag allihop!