Vad ska katten äta? Tips på bra märken
Nu börjar det dra ihop sig lite smått och vår nye familjemedlem flyttar hit om lite mindre än 6 veckor.
Detta är första katten för mig och min pojkvän (vi har bott ihop i lite mer än ett år, för att förtydliga att vi inte bara flyttar ihop och skaffar katt direkt). Jag gjorde en tråd om katten tidigare och fick lite tips och så, vi har såklart läst på och har folk i vår närhet som har haft katter tidigare. Men då det var ett tag sedan de hade katter tänkte jag höra med er vad ni rekomenderar för märke på torr- och blötmat.
Vår lilla tjej kommer få den mat hon har fått hos sin uppfödare till en början (har inte kollat upp vilken det är än) och vi kommer späda ut den med annan mat för en långsam och säker övergång. Men den stora frågan är vilka märken på mat är bäst, både vuxen och bebis mat? Jag har läst här inne att fisk och spannmål är något man bör akta sig för, vad mer?
Och tillsist, kattungen kommer inte vara van vid blötmat då uppfödarens katter inte vill äta det, så hur introducerar jag det på ett bra sätt?
Tack på förhand!
/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård