Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1133 ggr
AneliaLi
2

Kattbebisarna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsan allihopa!

Det var jag som skrev detta inlägget http://katter.ifokus.se/discussions/4fb7f0ad88f47240c9002407-hur-lange-ar-det-kvar?discussions-10 och jag skriver ett nytt eftersom det blev så sjukt många svar och dom flesta orkar nog inte bläddra ner ;)

Tänkte bara berätta att kattungarna mår toppen! dom busar, sover och äter. Den lilla som som bara vägde 44gram vid födseln går upp i vikt (tack och lov!) och kommer sakta men säkert snart ikapp de andras vikt ;)

Här har ni en bild på dom 4 små underbara liven. Visst är dom sjukt söta?

Jag som trodde att jag var jäääkligt duktig på att se kön på kattungar, var tydligen inte det haha. Jag trodde att alla var killar vid födseln. Men nu verkar det som att alla är tjejer FÖRUTOM den vit/svart/beiga. Däremot har jag hört att det är väldigt ovanligt att en hane är trefärgad. Men jag antar att han är en av dom ovanliga ;)

Vad tror ni att det är för kön? och ni som är så duktiga på att gissa pappans färg osv, berätta gärna om vad ni tror :)

AneliaLi
1

På denna bild så är dom runt 6 dagar gamla. Nu är dom snart 3 veckor.

Bilden längst upp till vänster, bebisen i mitten, det är den kattungen som vägde 44g vid födsel. Som jag tror är en hane. Eller är det helt omöjligt?

AneliaLi
1

Mamma Shaytard.

[dynamitella]
1

Varför det skulle vara en hane förstår jag inte. Det gäller alltså 1 av 3000 sköldpaddor som blir hanar, och löjligt få av dem är fertila. (Jag läste någonstans om en perser i Tyskland (?) som var fertil, och that's about it).

Info: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%B6ldpadda_(katt)

Skönt att höra att lillen fick lite hull efter ett tag dock :)

AneliaLi
0

För att könet är längre ner än dom andras :p

[dynamitella]
1

Jo, det förstår jag :) Men oddsen är emot "honom". Det är endast så jag tänker.

Kan du ta en bild på baken? Folk här kan säkert könsbestämma.

mitzerl
1

Söta små bebbar! Om du lägger in kort på deras könsorgan så kan du lättare få hjälp här att avgöra om de är pojkar eller flickor. Man kan inte se sånt på ansiktena.

AneliaLi
0

Ja precis. Eftersom det är extremt ovanligt så blir jag lite orolig. Jag ska ta och lägga in en bild imorgon :) dom sover just nu.

IceJossan
0

(Vill följa tråden)

[Emma--]
0

Ser färgerna riktigt dåligt på ipaden, men den är alltså sköldpadda och inte bara små inslag av beige? Jag har en blå katt som har små ytor med beige och hon är inte padda ändå. Det ska visst vara vanligt att det blir så vid blå färg.

Tilla_
1

Så fina! :)

AneliaLi
0

Han har nästan exakt samma teckning som mamman :) inte så mycket beiget dock.