Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 1974 ggr
Omie91
0

Dör av skratt! (konstigt jamande)

På morgnarna när vi stiger upp är katten Roger framme hos oss direkt och jamar, fast jag tycker knappast att det är jamning. Han "skriker" så högt efter mat att rösten bryter för honom. Han har alltid gjort så här, och han visar inga tecken på obehag så jag blir inte direkt orolig utan ser det mer som underhållande. Han är en jätteglad och mysig katt, faktiskt helt underbar :3 men detta sättet han jamare på morgonen får mig att brista ut i skratt!

När jag står och häller upp hans frukost på morgonen släpper han mig inte med blicken och jamar och jamar och jamar och jamar…
Det kan låta typ "Mjaaa-aah-aah-ah-aaauuu!!!" och i ett vääldigt högt tonläge, som sagt :P Ibland låter det inte ens som ett jamande :P Svårt att förklara, ska se om jag kan få det på video så kan jag visa :)

Han kan jama "normalt", så det är ingen fara. Utan detta gör han bara på morgonen när det vankas frukost ^^ Min gissning är att han är så exalterad på morgonen att rösten bryts för honom :P Vad tror ni? 

Är det fler som har katter som älskar sin frukost så här mycket? :P 

( Video på jamandet kommer! )

"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens

chade
0

haha om det är så som jag tror att det låter, så är det så mammas och pappas katt låter när han vill gå ut på morgonen, eller bara vill väcka folk på nätterna för uppmärksamhet Skrattande

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Omie91
0

Haha ja men uppmärksamhet får han! Säkert därför han är så bortskämd :P men det är hur som helst fruktansvärt underhållande när man är trött på morgonen! Ur dimman man har i huvudet innan första koppen kaffe hör man vad som låter som en katt i målbrottet, som inte slutar heller förrän han får maten :P

- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
― Christopher Hitchens

MrsCecilia
0

Vår Stiina gör så på kvällen när vi gått och lagt oss, ett väldigt märkligt jamande som hon kan hålla på med i minst 10 minuter. Sen brukar hon ta en leksaksråtta i munnen och gå till badrummet och lägga sig..Skrattande

chade
0

Haha katter är väl bara för härliga ibland Skrattande

Omie91
0

#3 Haha! Roger älskar att spendera kvällarna på badrumsmattan xD

#4 Ja verkligen! Väldigt spontana ^^

- Christopher Hitchens

― Christopher Hitchens

MrsCecilia
1

#5  Vår Stiina med, när man ska duscha får man kliva över henne och våra gäster får snällt umgås med henne på toa vare sig de vill de eller inte. Skrattande (hon får alltid en gosattack precis nör man satt sig på toa)

Omie91
0

Haha ja precis! xD Roger har för vana att följa med mig från rum till rum. Speciellt förr när han var mindre. Då skulle han alltid vara med mig :P Skulle man gå och duscha stod han jämte duschen tills jag var klar ^^

- Christopher Hitchens

― Christopher Hitchens

chade
6

Haha min lilla Rufus vill vara med inne i duschen, fast han gillar inte vatten. Så det blir rätt komplicerat. Han står utanför och ser jätte ledsen ut och låter för att jag utsätter mig själv för en sån hemsk tortyr haha Cool

noir
1

#8  Min Sookie är likadan, men hon gillar vatten så länge hon inte får nått illaluktande som shampo på sig eller behöver bli torr av den dumma handduken.

Hawknestgrove
0

haha sån låter Mee också. Den katte kan tydligen inte jama på riktigt. Precis som du beskriver, rösten spricker….och särsklit på morgonen. ja.

Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Omie91
0

Hahaha underbart att höra att fler har sådana roliga katter! Älskar det där jamandet! Så sött :3

- Christopher Hitchens

― Christopher Hitchens

Hawknestgrove
0

ja det är verkligen uppfordrande…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....