Katter iFokus

Katter

Etiketter: hälsabeteendekosthållning
Läst 2009 ggr
Niiinah92
0

Ovanligt lugn, mammig och stirrar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad betyder det när katten ligger eller sitter och stirrar på en hela kvällen?

Jag har nämligen inte varit med om det tidigare. Spencer har varit annorlunda hela kvällen. Inget stök eller lek, inget prat eller liknande heller, han som älskar att prata. Utan han har varit väldigt lugn och än mer mammig än vanligt, knappt lämnat min sida alls förutom när han ätit osv. däremot så stirrar han på mig vilket jag är väldigt ovan vid och det gör mig väldigt nyfiken vad det är han gör eller vill.

Även när vi kelar söker han ögonkontakt.

En vän trodde det var fullmånen och jag vet ju att den kan påverka människor men kan det påverka en katt på det viset?

Kan tillägga at det bara är ena katten som gör så även om den andra oxå verkar aningen lugnare men hon är lugn i vanliga fall så där syns inte så stor skillnad.

Även en kompis till mig sa att hennes katt legat och stirrat på henne hela kvällen ocksåGlad

EddaM
0

Jag vet inte men en katt som ändrar beteende plötsligt skulle jag vara extra uppmärksam på då den kanske är sjuk.

Jag har en katt här hemma, min lilla sessa Feztiz. Hon stirrar på mig ofta och mycket. Hon stirrade även på en vän till mig. Väldigt intensivt. Men detta har hon alltid gjort så jag bryr mig inte så mycket om det. Hon är väldigt mammig och snuttar på mina armar.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Jourhemmet
0

Observera om katten forsätter att vara väldigt lugn för då kan den må dåligt.

Niiinah92
0

Idag är han helt och hållet sigsjälv med energi och alltSkrattande

Destany
0

Mina 3 kan oxå helt plötsligt sitta o stirra på mig länge. Den lille stirrar mest när jag äter nåt då sitter han som ett ljus o stirrar på mig hela måltiden