Innekatter?
Jag är lite nyfiken, vilken/a kattraser trivs bäst som innekatter? (Ni får gärna lägga in bilder på den också!)
Tack för hjälpen /Isnornin
MVH Isnornin

Vi har 2 norska skogkatter som innekatter. Det funkar jättebra, men de behöver ju aktiveras lite mer än katter som är ute. De behöver också klöspelare att vässa klorna och klättra på. Just den rasen som vi har är ganska aktiva, men även tillgivna och sociala och småpratar mycket. Till utseendet har de mycket päls och är stora och muskulösa katter.
De flesta raserna passar som innekatter om de inte är vana vid att vara ute. Har du väl släppt ut din katt i det fria kan du inte begära att den vill vara kvar inne sedan…
Mitt tips är att gå in på katter.nu och läs om raserna som finns och vilket temperament de har. Det finns säkert en ras som passar dig perfekt om det är en innekatt som du vill ha…
//Catrin

Alla katter har olika personligheter så jag tror att det kan vara lika stor chans att du får en huskatt som innekatt som till exempel en brittisk korthår..

Tack för tipsen:)
MVH Isnornin
jag har två stycken omplaserings blandraser som var utekatter i sitt förra hem. Nu är de innekatter. Trötter trivs jättebra som det medans Toker vill gå ut. Jag har löst det med att gå ut med Toker i sele varje dag. Fungerar utmärkt för oss :)

Jag har en huskatt som innekatt & det funkar bra, men hon kräver enormt mycket aktivering av mig. Visst idag är hon 8 år & klarar sig ganska bra utan timmar med bus & galenskaper, men oj det har tagit sin tid!
Jag brukade ta henne på en promenad dagligen när hon var yngre, idag sitter hon ofta ute på linan på tomten några timmar varje dag. När vi har varit ute på landet har hon fått gå lös, så det funkar att ha dem både som inne & utekatter beroende på omständigheterna.
Skogis och Birma passar utmärkt som innekatter

Vi har två norska skogkatter och det fungerar utmärkt att ha norsk skogkatt som innekatt!
Fast en av våra får vara ute, för hon är van vid det sedan hon var liten. Hon bodde vid skogen då. Nu bor vi inte lika bra, men hon skulle inte trivas att bara vara inne. Vår andra katt som är van sedan hon föddes att bara vara inne trivs utmärkt med det.
Susanna