Suspekta vikter
Gjorde nyss ett ''test'' på mina två katter. Jag vägde dem innan de fick blötmat, och efter.
Rufus som snart är ett år vägde 5 kg
och Elden på 8 månader 2.8 kg (hon får förövrigt gärna gå upp något kilo till, för hon är rätt tanig)
Efter att de fick sin ''så mycket mat ni bara kan äta - feeding frenzy'' så blev jag lite paff.
Rufus som fick i sig nästan en hel skål med mat gick upp 200 gram
och Elden åt knappt en halv skål gick upp 400 gram.
Funderar nästan på om Elden fick i sig en blykula eller två från maten haha ;)
Små stjärnor lyser också i mörkret.

Det låter ju mysko. Skulle tro att det beror på vågen. De är sällan helt exakta, inte en vanlig badrumsvåg iaf, siffrorna kan diffa flera hundra gram, ibland upp till eller ÖVER ett kilo. Sista vågen jag hade fick jag ställa mig på flera gånger om ta den vikt jag fick tre gånger i rad (det kunde ta en fem, sex vägningar innan jag fick tre lika på raken).
haha ja jag tyckte också att det var lite mysko, men det är är grymt billig våg ifrån media markt, så det skulle ju inte förvåna mig om den visade fel. tyckte bara att det var lite kul :P

Jag använder en bagagevåg från Jula till katterna, sätter dem i transportväskan och håller upp. Bagagevågar har ganska stor noggrannhet, och är ju tillverkade för att väga saker inom det intervall en vuxen katt väger 
#3 Får kanske införskaffa mig en sån till katterna : )
Sen undrar jag om de väger ungefär så mycket som katter ''brukar'' göra vid deras ålder? Jag tycker Rufus är väldigt stor för att vara så ung.
Båda är huskatter :)