borsta tänderna?
Hej
jag undrar om ni tycker att man ska borsta tänderna på sin katt? och isåfall vad rekomenderar ni för tandkräm och tandborste?
"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"
Du kan använda en tandborste för bebisar, den första man börjar med så att säga, finns på bla Apotek
Jag använder gasbinda lindat på pekfingret, det ger mer känsla var man är någonstans och hur hårt man borstar
Tandkräm behövs inte ,det räcker med ljummet vatten
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Jo man bör det. Själv använder jag en barntandborste och det finns särskilda tandkrämer för katter. Dock tänker jag pröva bara vatten samt bucacat efteråt. Vet inte vad som är bäst.

Jag använder bebistandborste och tandkräm för katter. Inte populärt och mkt svårt att få till då min kisse har mycket att säga om att bli ofrivilligt fasthållen;)
hur ofta bostar ni?
okej
finns det några speciella fluor tabletter för katter? om katten inte går med på att få sina tänder borstade.
Katter ska inte ha flour! Det viktiga med tandborstning är den mekaniska rengöringen Bucacat som någon nämnde kan man använda för att försöka ändra enzymsammansättningen i munhålan för att på så sätt minimera bildandet av plack/tandsten
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
okej, tack då vet jag 
#4 på tok för sällan, tänker försöka göra minst varje vecka. Men undra om man inte bör göra varje dag egentligen? Måste och ta bort tandsten på båda katterna snart nämligen så har helt klart borstat för sällan.

Jag borstar nån gång i veckan bara eftersom det är så opopulärt.
Försöker få katten att leka lite med tandborsten så att den ska bli förknippad med inte bara hemskheter, och sen om jag har tur så biter hon på den och då passar jag på att gnugga så gott det går. Tandkrämen smakar gott så lite intresse finns för den.

Jag använder finger-tandborste skickar med länk http://www.kattkompaniet.nu/kattvard--halsa-/munvard-katt-c-188-1.aspx
Täk på att plack stelnar på mindre än en vecka, så ska ni borsta så bör det göras i.af var tredje dag. Mek det bästa är att undvika att få dit plack från början, och det gör man genom att undvika stärkelse (främst då spanmål). "Tandtrollen" äter stärkelse, när de dör bildas tandsten, och när de äter frätande syror som orsakar hål. Får katten barf eller foder utan stärkelse så är tandborstning så gott som helt onödigt :) Möjligen får tandköttet lite "motion".
Hakuna matata!
Jag har aldrig borstat tänderna på min sex åriga hona , bör det vara något jag tar upp och börjar göra?
lovisa
# 12 ja, det kan nog vara illa i lilla munnen…