nykomling?!
Har två katter sedan tidigare (far 1 år & son 4 mån)…nu så har jag fått hem en ny katt då en hona steriliserad.. hur ska jag få henne att känna sig hemma på bästa sett…
-sussi
Ge henne lugn och ro och få upptäcka sitt nya hem i egen takt. Kanske ett eget rum med kompostgaller i dörröppningen till att börja med, så hon får se att pojkarna inte är farliga. de är kastrerade båda två? För de kan ju annars känna av att det är en flicka och bli jobbiga. ärven den lille kan gott och väl kastreras.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
honan är ju steriliserad..
dne stora hanen kommer kastreras nu i slutet på månaden när lönen kommer… o dne lilla kommer kastreras oxå när tiden är inne för honom…
Just nu så är lillen livrädd för honan o den stora hanen bryr sig inte så mycket om henne längre…
Det kan ta några veckor, väldigt individuellt.
Låter lite som en besserwisser - men man kastrerar katter av båda könen. Det är ytterst ovanligt att man steriliserar längre. :) Hoppas jag inte är störig. För det andra så kan det ta veckor, ibland månader. Det är lite svårare om en eller flera utav katterna är fertila. De kan ev. försöka para henne vilken kan bli våldsamt och hon kan bli stressad. Man får hoppas att hanarna inte är sådana utan låter henne vara ifred. Det är ju så individuellt. Ett tips är att låta henne gömma sig i lugn och ro någonstans, låt hon komma till dig. Försök locka med lek som leksaker och sådant. Ensam först, men sen kanske med de andra katterna.