Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1653 ggr
thildatessie
2

Mina älsklingar

Hej.

Behöver nog mest skriva av mig till er som vet hur det är att äga ett djur, hur dyrt det kan vara och hur snabbt det kan hända oförutsedda saker.

Som vissa av er redan vet så adopterade jag två kattbröder från ett katthem. Redan när jag fick hem dem så var de dåliga i magen och de sa dem på hemmet med, och att det nog var stress efter veterinärbesök ,resor och kastreringen. Det har nu gått 4 månader och ca 5500 kr på besök och "bra mat". Inga resor är inräknade. Ingen som helst skillnad på katterna.. Tusse är sämst. Dem är inte allmänpåverkade utan leker och är som vanligt. Detta är en sjukt stor stress för mig dels för ekonomin. Jag pluggar de sista veckorna på gymnasiet och har inget jobb än. Dem börjar ta slut och vi är ju bara på utredningsstadiet än.. måste tänka på vad som är bäst för katterna.. men det är ju mina bebisar :(  Pengarna till veterinär osv har jag fått ta från mina sparpengar till körkort osv.Tanken är att jag ska betala tillbaka till mig själv sedan när jag jobbar. Försäkringen täcker inte något av detta då problemet fanns när jag tecknade försäkringen. Jag fick hem katterna obesiktigade för att dem inte hann innan vi hämtade dem.. dock betalade hemmet en besiktning men det gör ju ingen skilnad för det var då vi fick se alla problem. Igår var vi hos veterinären igen och lämnade varsitt avföringsprov och tog blodprov på Tusse. det gick på 3700…. jag blev helt paff och förstörd.. men det var ju bara att betala och se glad ut. Måste inte veterinären säga till vad det kostar innan dem gör behandlingen?? Det anses kanske inte som mycket pengar hos vet men för mig är det extremt mycket. Känner mig dum som inte frågade vad det skulle kosta men kunde inte drömma om att det skulle kosta så mycket. Jag mejlade hemmet igår kväll och frågade om dem kan tänka sig ersätta lite av kostnaderna då dem faktiskt har sålt sjuka katter. Förväntar mig inte för mycket.