Roliga lekar!
Tyckte vi skulle ha en lite rolig tråd här och ge varandra lite tips på vad ni brukar leka med era kissekatter och vad får fiffiga ideér ni har på när de ska sysselsätta sig själva
Det är ju alltid roligt att testa något nytt 
Lynx och jag brukar leka apport tillsammans, det är en riktig favvo.
Sen älskar han att jaga varandra, han liksom springer fram mot mig med sina klotögon (vi brukar kalla det för busögon) och så burrar han upp sig lite och springer i sidled mot mig eller marcus och "kurrar", så då jagar vi honom lite och när vi vänder och springer jagar han oss, så håller det på 
Sen brukar vi leka kurragömma och smyga på varandra, också jättekul!
Vad leker ni och /eller katterna för lekar? 
Ingen som har några roliga lek och bus- tips? 
Jag har en katt som verkar gilla ungefär samma som din Lynx, han heter Elmo och älskar att bli jagad runt i lägenheten. Han kuttrar och och typ jollrar när jag springer efter honom. Han kan också apport med råttor. :D
Sen har jag tagit in lite grenar som katterna kan leka med, det har varit väldigt uppskattat. Jag har dom framme i perioder så katterna inte ska tröttna.
Har testat att göra aktiveringsleksak med godis i en "ihoptryckt" toapappersrulle men mina katter var för tröga för det. :P Har gjort en annan variant där jag stänger ute katterna från det rum där vår stora klömöbel är och så gömmer jag godis i olika delar av möbeln, sen får de komma in o ha skattjakt. ;)
Här hemma är det apport med en ihopknölad post-it som är favoriten! Herkules kan hålla på i en timme och bara springa fram och tillbaka med den där lappen. Mest leksugen är han såklart alltid när jag eller sambon har tentavecka (vi går på högskolan), då ska han riva i viktiga papper och böcker, leta post-its och apportera HELA tiden :)
Andra saker som också går hem hos honom är vanlig fjädervippa med kattmynta, mjukisråttor och studsbollar (dock alltid under översikt). Har också några mat/godis-aktiveringsgrejer, både hemmagjorda och köpta. Så länge det är mycket variation så tröttnar han inte :)
//Jossan
#2 Haha vad roligt! De är allt bra söta när de springer och kuttrar samtidigt!
#3 Här är det också variation, vippa är en favvo här med :)
Har också gjort aktiveringsleksaker genom att tagit en kartong och skutit ut hål i. Sedan lagt godis i som han fått lirka upp med tassen :)
Bra när man inte har tid att springa och jaga honom ;)
Putt för fler förslag på roliga lekar! Kanske har ni några tips på speciella aktiveringsleksaker fom är en favorit? Kanske något ni gjort själv? :)
Här brukar jag sitta på golvet och antingen använda en pappersboll eller en såndär flik från mjölkpaket. Sen börjar jag låtsas sprätta iväg den och då brukar sheri sitta beredd. Och tillslut sprättar jag iväg den :P båda katterna brukar tycka det är kul, men främst sheris favorit. Samma brukar jag och sambon sitta och kasta eller sprätta iväg något och så sitter katterna i mitten. Sen jaktlekar och dra något sakta efter golvet gärna så att man går bakom saker. Och ibland snabbt osv. Då brukar mina spana och gömma sig för att fånga sitt byte. Samma med laserpekaren men då kan dom ju även få jaga pricken upp i klätterträdet t.ex.
Jag brukar ta en liten papplåda och lägga öppen upp och ner. Sedan rullar jag in en boll under lådan. Då försöker katten få in tassarna under och få fram bollen, ibland blir hon helt tokig! :D
Med mammas katter så tog jag en rockring sedan lockade jag på andra sidan, då hoppade katten i genom rockringen. Sedan bytta jag sida och katten hoppade i genom igen! Hehe!
En annan grej är att ta en toarulle och stoppa kattmat/kattgodis i, sedan knycklar man ihop ändarna. Sedan får katten själv klura ut hur han/hon ska få ut godiset. Om det blir för svårt så brukar jag ta ut en godis att ge så det inte blir för tråkigt.
Den här leksaken har dom på katthemmet, den är väldigt populär. Jag brukar även lägga kattmat/kattgodis i den så får de ta tassarna och försöka pilla ut det.

mina kvitton är poppis att leka med när jag har kollat av dem med kontot, då knölar jag ihop dem och kastar ut på golvet.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....