Royal canin Vs Purina Proplan
Hur ställer ni er till dessa två torrfoder? Alla synpunkter är av intresse! De gäller både kattunge fodret och vuxen foder, vill gärna köra från en och samma. Och mitt val står mellan dessa. Vill gärna veta vilket ni skulle ha valt och varför.
Jag har ingen erfarenhet av Proplan direkt men det vet är att jag aldrig skulle ge mina katter Royal Canin.. Skevt balanserat foder med mkt spannmål och mindre protein.. Men det värsta av allt är att det innehåller socker.
Varför inte välja något bättre foder? Både ProPlan och RC innehåller massor med spannmål. Eukanuba, Orijen, Porta 21 sensible, Ziwi peak, Applaws. Och varför inte ge blötmat till katterna?
Jag körde med Royal Canin innan och fick två feta katter och två underviktiga varav en uppvisar allergi mot fisk och eventuellt spannmål… Den vet jag inte. Själv kör jag med mjau eller bozita eller rått kött och just nu testar jag James bellowed lamm med potatis. Lite för hög mängd potatisflingor för att jag ska känna mig bekväm men det är ett test och tanken är inte att de ska leva på torrfoder utan få vid sidan av bara. Som godis och lite sånt. Funderar på att byta en av tre måltider för aktivering med torrfoder istället. :-)