Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1730 ggr
[sakring]
0

Blocket är bättre!

Blocket har blivit tydligare med information angående djur så här står det numera

http://www.blocket.se/security/djur.htm?ca=2

Jina
2
  • Kontrollera stamtavla om hunden är renrasig.

…ksatten då?

[Forest]
0

1 står ju detta

• När du köper katt bör du ta del av råden SVERAK ger.tycker det är kanon, hör man med dom innan lär man veta lite hur man vet om de när renrasig inreggad

Tycker jag ser mer renrasig ****hund o själva verket är den helt oreggad ändå tror väldigt många köpare att de köpt sig en renrasig hund. Deras barn o de själva har planer på tävla o ställa ut det går inte med oreggad hund hur mycket den än har renrasiga päron så går det inte. Jag tycker att väldigt många köper katt o hund av så kallade "renrasiga" sen vet dom itne alls ett jota om hur den renrasiga djuret ska se ut samt att de inte änds funderar på något som heter stamtavla Obestämd men visst jag håller med de kunde tagit upp iaf att även katter ha stamtavla och inreggade i sverak isf oxå.

[sakring]
0

# 1 Du vet att det är få renrasiga katter i Sverige som säljs. Jag tycker ändå det är ett steg i rätt riktining.

Jina
0

#3 Men många sk rasrena utan stamtavla.

[sakring]
1

# 4 Men dem kan man inte få någon stamtavla påFlört

Jina
1

#5 Nej, och just därför.

BaraLisa
1

Lika mycket som man bör kolla igenom stamtavlan vid köp av hund som det stod, lär man kolla igenom stamtavlan vid köp av katt. Det kan vara saker som inte stämmer.

Med vänliga hälsningar Lisa

BaraLisa
0

CoolJag förstod inte det där med få renrasiga katter som säljs. Huh? Kontrollera stamtavla kan betyda kontrollera att det finns en eller kontrollera den du får.

Med vänliga hälsningar Lisa

[Forest]
0

4 mjo lite för många renrasiga utan stamtavla de placeras hur man än vrider o vänder på steken som huskatter ändå, de som tror de gör bra kap på sin "renrasiga" djur har misstagit sig stort, de sponstrar dessutom avel som jag hoppas fler o fler avstår ifrån,

[Highonbluetomorrows]
1

#1. Tänkte på precis samma sak. Det finns ju en helvetes massa "Skogisar" "birmor" "ragdolls" ute som inte är renrasiga för fem öre. Varför skulle man inte be om stamtavla på dessa :S.

Men på hundar.. ja där ska man göra det.. hm..

Mockfjardingen
0

Så länge det köps katter som beskrivs som 50% perser, 25 % skogis, 25% bla bla bla… så säljs det sådana… Om man vill ha en renrasig katt (och inte en huskatt som det alltid är om de inte har en stamtavla) så får man vända sig till registrerade raskattuppfödare och även betala vad de kostar… Genvägar finns inte…

Sedan säger jag inte att blandisar inte är underbara, för det är de, men man ska inte lura någon att de får något som det inte är…

MonicaLagerquist
0

Eller att folk inbillas att de enkelt själva kan ta kontakt med SVERAK och fixa stamtavla själva på katten som de köpt.

Stolt ägare till tre La permer

[Forest]
1

11 men renrasiga finns oxå på blocket, kattungar,ungkatter och omplaceringskatter ja med stamtavla ;)

Jourhemmet
0

Hittade en annons på Blocket där personen sökte en veterinärkunnig som kunde titta gratis på hans katt då den kliade sönder sina öron. Personen har inte råd att ta katten till veterinär för undersökning, usch vad ledsen jag blir. Stackars katt Gråter

Sunset_luna
0

#14 Usch stackars katt e säkert full me öronskabb… så många hundralappar blir det ju inte för en liten undersökning.. tycker att dom skulle kunna skrapa ihop det ju..! Skrikandes