Katter iFokus

Katter

Etikettandra-djur
Läst 3162 ggr
nagini
0

hund blir stressad av katten

Hej!
Jag har en sheltie på 4 år.
Igår skaffade vi en katt, katten är hundvan så den har inga problem med hunden.
men hunden är jättestressad! Hon springer omkring och piper och flåsar och luktar på katten HELA tiden.
Finns det något man kan göra åt detta? eller är det bara att vänta och hoppas på att hon vänjer sig vid katten??

Juste, måste lägga till också. Man kan inte stänga in katten i ett rum, för så fort de är ifrån varann så börjar katten skrika efter hunden.
Katten tror att hunden är mamma :3
Hon har försökt dia flera ggr :P

så jag vet inte vad jag ska göra!

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Josefa
2

Ta det lugnt med dem. De kommer att vänja sig. Det har bara gått ejn dag än så länge.

viciouscircle
0

Hur gammal är katten?

OberonsMatte
0

Det är såklart en stor upplevelse för hunden när det flyttar in en liten kattunge och det tar sin tid innan hon kommit underfund med vad det egentligen är för något. Att kattungen inte är rädd tycker jag låter väldigt positivt och lovande, så låt dem bara vara så vänjer de sig snart vid varandra.

Jag är ingen hundexpert, men om ni har några knep för att lugna ner hunden kan det nog vara bra att använda dem då och då, för att minska intensiteten i hundens oroliga beteende. Att man är väldigt lugn, avslappnad och "som vanligt" själv fungerar lugnande på katter i ovana situationer, och det gör det säkert med hundar också.

Sajtvärd Katter iFokus