Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 1369 ggr
[LejonTjejen]
0

Bild Akuten ^^

Hej . Har ni sett sidan Stallet.se ? Jo där sattsar jag med att vinna i fototävlingen ed en kattbild !! Så snälla om d kan tänka dig att låna ut en bild så skicka in den ^^ Hälst såna '' proffsiga '' bilder som är tagna med såna dyra kameror !! :')

deleteduser
13

Är det inte meningen att man ska ta bilden själv?

plutopellis
0

Tänkte just fråga det också, tänker du försöka vinna med någon annans bild??

[LejonTjejen]
0

# Nepp . Men får ha tilltåndsbilder där också ^^ Är du med där så skriv gärna ditt stallnamn !

Hanna
15

"Med såna dyra kameror". Ursäkta, men det var det dummaste jag hört. En kamera blir inte bra för att den är dyr utan helt beroende på personen och hur man kan med den.

Jag vill varna er som lånar ut bilder att på stallet.se blir dem flesta bilder stulna, vare sig de har copyrighttext eller inte. Jag har själv varit medlem på sidan så jag vet.

LejonTjejen: Om du vill vinna en utställning så borde du tänka på de som kämpar för det genom att fotografera själva. Man kan inte glida på en räkmacka bara för att vinna. Jag har själv en rosett där och det är inget speciellt alls. Har du råd så tycker jag att du ska köpa en kompaktkamera och börja öva.

Lycka till!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

annzoo
0

#4 många jag känner har hittat sina bilder på stallet.se och då tar medlemmen bort copywrite texten och ersätter den med sitt eget "stall-namn"  det påstår också att de är fotografen

Rafflan
0

Tycker ni är negativa nu, TS ber ju om bilder som folk ger henne tillstånd att använda på stallet.se

Det är väl inge fel i det?

nottheonly
1

#6 Jo om man vill vinna med bilderna i en tävling så tycker jag det är fel.

[LejonTjejen]
0

Och ? Mern hallå , jag vill ha bilder så jag kan ha i utställning eller designer !! ^^

plutopellis
3

Du skriver klart och tydligt att du vill vinna med dom och det tycker jag också är fel även om det är tillåtet. Men det är min åsikt och vad jag blev förbryllad över sedan får andra med bilder dela med sig om de vill det lägger jag mig inte i.

[sakring]
0

Känner till många uppfödare om fått sina foton stulna från sina hemsidor utan att någon har frågat. Bl.a en person vars honkatt, en padda, presenterades som varandes en hane:) kunskapsnivån förefaller inte vara så hög.

Fridaaaa
0

#10 Många som är medlemmar på stallet.se är typ 9-13 år i genomsnitt så kanske inte så konstigt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rafflan
0

#9 men har man ingen egen katt att ta bilder på och använda får man ju fråga, om man sen vill tävla i utställning med dem bilderna så…

plutopellis
7

#12 där har vi delade åsikter, klart man får fråga det har jag aldrig sagt men jag personligen hade inte ställt upp i en tävling då bidraget inte var mitt egna. Sån är jag kort och gott. Och behöver inte alls betyda att andra inte är det.

Fridaaaa
1

Jag tycker personligen att man ska ha egenfotade bilder, annars är det kanske inte så rättvist? 

Eller att dem skulle ha uppdelade tävlingar, för dem som har egenfotade och dem som ej har egenfotade. Fast kanske svårt att bevisa.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

plutopellis
0

#14 Håller helt med dig!

Hanna
2

Jag vet själv när jag var 9år. Då gjorde jag faktiskt misstaget att ta en bild från google. Kan säga att jag inte fattade att google-bilder alltid är från en hemsida eller liknande.

Men jag ville mest bara varna er för att låna ut bilder då de som sagt blir stulna. Även av äldre folk. Och många brukar till och med ta bort © texter i paint… Och om djuret i fråga (med den bilden) vinner en utställning, då finns det oftast minst 2st djur med samma namn OCH bild dagen efter. Och vissa brukar slarva med att skriva sitt namn på bilden, utan bara kattens namn.

TS: Om du är smart skriver du i google-fältet "Gratis bildhemsidor" eller liknande. Kanske ingen vinnarbild dock.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Highonbluetomorrows]
0

Räcker det inte med en tråd om detta TS?

Inlägget är låst för nya kommentarer