Någon som kanske vet ålder på katterna?
Knepig kategori att lägga i men som rubriken lyder: Hur gamla ser mina katter ut att ha varit på bilderna
Eftersom att de är hittekatter adopterade från Djurens Vänner (jag visste inte bättre då)
Jag försöker nämligen räkna ut en såpass korrekt ålder som möjligt så det här är det enda jag har att gå på. 
Om någon dessutom sitter på kunskap om färger (som jag aldrig lyckas lära mig, det går in genom ena örat och ut genom andra) så skulle det vara snällt om ni kunde dela med er 
Första bilden ut är på min Elmer
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Man brukar kunna se ålder på tänderna bland annat så åker du med de till veterinären så kan hen hjälpa dig kanske.
Jag är redan ganska säker på deras ålder, Rackartussarna blir högst troligt tre i början av augusti. Var bara intresserad av hur man egentligen gör när man ser ungefärlig ålder på katter, sen om jag fick svar på min fråga hade det mest varit en bonus. 
Däremot färger, där är jag fortfarande helt borta..?
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Nr 1 ser ut att vara röd. Solid, alltså omönstrad. Men en ansiktsbild behövs för att bestämma exakt. Nr 2 ser ut att vara rödtabby-vit bicolor.

Jag skulle säga att Elmer är solid och Spencer mönstrad, båda röda. Exakt vilket mönster Spencer har kan jag inte se däremot, det är rätt svårt på långhåriga katter ibland.
Att Elmer ändå ser mönstrad ut beror på att alla katter har två saker i färgväg: grundfärg och mönster, och bland grundfärgerna finns bara svart och röd. När en katt är solid kan man säga att mönstret målas över, det är bara det att den röda täcker rätt dåligt så mönstret syns igenom ändå.
Jag har faktiskt alltid misstänkt att Elmer är mönstrad, men färger är helt klart inte mitt kunskapsområde. För i mina oinsatta ögon så framstår han som betydligt mer "randig" än vad Spencer är.
För särar man Elmers päls ser han bara genomgående ljuare ut än när man bara tittar på honom, färgen är alltså precis över hela honom. Spencer är å andra sidan svårare att kika närmre på för han sitter inte gärna i närheten och bli rörd rätt dålig kombination med att vara långhårig tack och lov att man får komma med borsten ett par gånger i veckan när han glömmer bort hur otäcka människor är..

Håller med #4 =) Vackra pojkar ♥
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#7 Spencer ser inte särksilt randig ut eftersom han troligtvis är tabby (classic tabby, blotched tabby). Svårt att veta om Elmer är solid eller mönstrad.. Han ser dock inte ut att ha de nästan vita detaljerna som rödmönstrad ska ha, dvs "vita" glasögon, "vit" haka och ljust mellan ränderna. Även undersidan av svansen ska vara tydligt ljus.
Jättefina i alla fall! Supersöta!
Du har jättevackra katter, både som små och äldre :).
Sen tycker jag att de ser ut att vara i lovlig ålder på bilderna. 3-4 månader skulle jag gissa. Är de syskon?
Färgskillnaden på Elmers svans är ganska markant, då ovansidan är riktigt mörkt röd och undersidan av svansen är riktigt ljus. Det kanske är kvalitén på på bilderna som inte är den allra bäst, om man nu får skylla på det
Men det tyder alltså på att han är mönstrad? Likadant som att han faktsikt har riktigt ljusa partier i delar av ansikte, haka, ögon och även på benen?
Och tack för alla komplimanger, om deras söthet, till mina små rackartussar, värmer ett mattehjärta och ska sändas vidare till dem =)

Ja en ljus undersida av svansen brukar betyda att katten är mönstrad.
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z