Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 1114 ggr
[Vargöga]
5

Fodervärd

Kontaktade en Djurskyddet om att få bli en fodervärd och på onsdag nästa vecka skall jag träffa chefen för att prata igenom detta. Håll tummarna för mig. Skrattande

OberonsMatte
1

Oj, det var snabba ryck! Vad spännande, självklart håller jag tummarna!Glad

Sajtvärd Katter iFokus

[Vargöga]
0

Jo det var bara att skicka iväg ett mess så ringer de upp när det kan. Har haft med dom förut.

Det står att man kan välja antalet katter och jag tror tre blir bäst i min lilla lägenhet (42kvm).

[Fröken P]
0

Tre? Jag har två och det på över 100 kvm och tycker att det är lagom Glad håller tummarna för att det går bra för dig.

[Vargöga]
0

Ja tre räcker nog. Misstänker att min säng kommer att vara ett favoritställe. Stor och härlig säng. haha

[Fröken P]
0

Mina får inte vara i sovrummet på natten, då håller de mig vaken Cool har svårt nog att sova med värk.

[Vargöga]
0

Hehe jag har nog inget val för jag har tyvärr ingen dörr till sovrummet.

JustRobin
0

Vad roligt! Hoppas allt går bra! Skrattande

viciouscircle
0

Gud va kul! :) Så härligt att se sådant här i forumet! :D

Jourhemmet
3

#5 Va, en säng är ingen skön säng utan minst 6-8 katter i den Tungan ute

Henrika85
1

#5 Jag skulle gärna också ha katterna i sängen, men av några orsaker så kan jag inte det.

Jag har smådjur inne i sovrummet, och den yngre katten har tyvärr ganska starka rovdjursinstinkter, så hon skulle inte låta dem vara ifred, därför får katterna inte vara i sovrummet öht. Sedan så har jag även en tendens till allergi (dock inte pälsdjur, bara pollen) men min läkare har sagt att jag inte bör utmana ödet genom att sova med djur i sängen.

Hunden sover i mitt sovrum, dock på golvet, och för att han ska få vara ifred om nätterna så kan jag inte ha katterna springandes över honom.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

indra-bus
0

Vad roligt!! Håller såklart alla tummar jag kan ;)

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Vargöga]
0

Tack… Skrattande

kristinaskatter
0

#9 så många katter tror inte jag skulle må bra ihop och hur skulle man hinna med dem?

Supinesophie
2

Ta dig inte vatten över huvudet bara.. Men med t.ex. en mamma med två ungar är ju 3 inte så mycket. Däremot ska du inte ta tre vuxna katter som inte är vana med varandra!

[Vargöga]
0

Jag litar på att djurskyddet fixar detta. Flört

Jourhemmet
0

#13 Så många katter och fler brukar det vara, mår hur bra som helst ihop. Och jag hinner med ALLA jourkatter jag hjälper, annars hade jag inte åtagit mig uppgiften.

IceJossan
0

#14 Jag bor på 59 kvm och blev jourhem åt två katter som avgudade varandra. Sen tog jag hem en till som behövde jourhem och eftersom alla tre är vana vid alla slags katter som flyttar in och sen blir adopterade, samt att de har liknande personligheter. De hade dock aldrig träffat varandra. De första två behandlade henne som ohyra respektive luft, så jag tog hem en fjärde katt med liknande personlighet, som kompis till den utstötta, men som bara träffat sin mor och sin bror och på senare dagar varit ensamkatt. De har fungerat klockrent trots att alla är vuxna på 8, 8, 5 och 2 år. Kastrerade honor hela bunten. Jag släppte bara ihop dem eftersom förutsättningarna var så goda - jag kan tillägga att jag under 6 års tid ägnat fritiden åt  ihopmatchning av katter när de ska adopteras ut ifrån katthemmet jag är volontär på, samt att jag visste hurdana alla katterna var med andra katter innan jag förde ihop dem.

Summan av det hela är alltså att man absolut kan föra ihop flera katter som aldrig träffat varandra, men att man noga innan måste veta vilka förutsättningarna är samt att man kanske behöver kunna ha dem separerade i början eller om det inte alls fungerar, tills nytt jourhem hittats så att problemet kan lösas. Jag brukar alltid rekomendera att man håller nya katter separerade i början och "byter dofter" mellan katterna via bland annat sig själv. Anledningen till att jag själv inte gjorde detta nu var att jag kände att jag hade så mycket kött på benen + att jag kände ena katten rätt bra innan jag förde ihop dem att jag vågade lita på att allt skulle gå bra så när som på lite fräs och sura miner.