Katter iFokus

Katter

Etikett: allmänt-kattprat
Läst 1249 ggr
[littlecat]1
0

HJÄLP! Vad är det med henne?

Min hona som är ungefär 1,5 år började nysa igår och var lite täppt i ena näsborren, plus att hon sov väldigt mycket.

Idag när jag kom hem så var ena näsborren täppt med snor(?) som var gult och rann lite, tog bort det och försökte få bort lite mer. Hon är fortfarande täppt i näsan och väldigt trött plus att hon nyser/försöker nysa då och då.

Hon är vaccinerad mot både kattpest och kattsnuva i februari.

Vet någon vad det är med henne? Vad ska jag göra? Kan man göra något för att rengöra näsan bättre? Tog bara med lite vatten på ett mjukt papper och torkade runt nosen när jag kom hem.

MonicaLagerquist
0

Kattsnuva kan katter få trots vaccinering.

Du kan köpa Babynäsdroppar för tvåbensbabysar och droppa i hennes nos.

Har hon feber?

Blir hon sämre och slutar att äta så ta henne till en veterinär.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

[littlecat]1
5

Tack för snabbt svar!

Jag vet inte om hon har feber, har tyvärr ingen temp.

Jag vägde upp maten så jag har full koll om hon äter, om hon blir sämre far jag med henne till veterinären imorgon.

Hawknestgrove
4

Så skönt att se en så ansvarsfull katägare…..rosor till dig

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[littlecat]1
2

#3 Tack så mycket! Självklart bryr man sig om sina älskade djurvänner! Glad

Satte henne i badkaret igår och satte på en stråle, hon satt där ett tag, sen började hon dricka, hon var nog törstig! (Hennes "favoritställe" att dricka ifrån)

Idag verkade hon vara lite piggare, sprang till sin leksak på morgonen när vi vaknade, åt, gick på toa, åt även godisar som jag satte fram.

Har skola, sedan håltimme, så då ska jag åka hem och kolla till henne och kolla så att hon dricker lite till. (Hon älskar vatten)