Oseriösa kattsäljare!
Hittade en annons på blocket som jag ringde och frågade mig om. Personen har två kattkullar på samma gång som visar sig vara blandras avel genom Bengal, Main coon och Perser.
Hon ska ha 2000 kr för katterna och 500 kr i handpenning. Men, det är inget som ingår till katterna. Ingen avmaskning, ingen vaccination, ingen besiktning och ingen chip. INGET ingår. Bara katterna.
Detta är ju inte alls acceptabelt. Så totalt oseriöst! :/

Oseriösa säljare finns för att det finns oseriösa köpare.
Skulle folk inte köpa, skulle folk inte kunna sälja dessa.
Sant! Håller helt med.
Jag är helt slut i kroppen just nu om vad jag har hört så jag allmänt skakar i kroppen!
Ja, tycker synd om katterna att få bli uppfödda för producering för att ägaren endast ska kunna tjäna pengar på detta och katterna inte får ut något av det. Varken vaccin, id eller så…
Såg också på blocket att nu börjar det bli väldigt många missar, många mycket billiga. Så nu börjas väl ännu mera oseriösa köpare/säljare visa sig med. Ungar hit och dit och ingen som bryr sig om vad som kommer hända med dem…
#3 Håller med. Är så synd om katterna som ska behöva stå ut med detta medan ägaren, som du säger, ska käna pengar på dem!
Ush blir så ledsen då männkskor inte sätter värde på de djur de tar hand om! :/
#4 ja verkligen! Sen tycker jag ju att självklart ska de koste mer än vad de gör idag, men missarna, alla missar borde få vaccin, id och så innan de säljs. Så man kan undvika både oseriösa köpare och säljare…
#4 Dessa kattungar kostade ju 2000 kr men de ville ha 500 kr för en handpenning, men om någon kattunge köpare är seriös så och om de hör sig för om samma sak så kanske fler och fler inte vill köpa dem, för de tycker priset är för dyrt för att bara få en katt och sen ingen säkerhet för katten.
Tycker det är dålig stil av denna kattägaren med att över huvudtaget avla blandraskatter då de inte själva verkar veta vad det innebär.
#6 sant så sant…